Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-01-25 22h38
Antwoorden: 10 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Wij wonen in een groot huis en zijn recent overgeschakeld van Telenet naar Orange voor de diensten Mobiel en Vast internet (Fiber 500). Elke kamer in ons huis beschikt over een vaste ethernet aansluiting. De Orange wifi router bevindt zich centraal op het gelijkvloers. Daarboven hebben we nog 2 bouwlagen. Op het gelijkvloers, in een kamer naast die waar de router hangt, meten we het uitstekende resultaat van 482Mbps/48Mbps. Ondanks dat de wifi dekking van de Orange router beter blijkt dan die van Telenet hebben we, net zoals met Telenet, nood aan een access point (AP) op de bovenste verdieping. Het voordeel bij Telenet was dan weer dat zij zowel wifi router en AP aanleverden, dus eenvoudig te installeren en met seamless roaming.
Onder andere seamless roaming is waarom ik mij tot het forum richt. Met elk AP kan je een wifi netwerk opzetten, maar ééntje met dezelfde SSID en met een naadloze overgang tussen beiden is niet vanzelfsprekend (of je moet bij toestellen van dezelfde fabrikant blijven). Mijn voorkeur gaat uit naar een AP met 1 of 2,5Gb internet, Wifi 6 (AX3000), seamless internet, correcte beveiliging, enz. Ah ja, en ik ga geen vele honderden euro uitgeven aan een AP...
Mijn vraag is bijgevolg: welk merk en/of type AP (of multi purpose router) is compatibel met de laatste wifi routers van Orange en geniet jullie voorkeur om een bestaande wifi netwerk naadloos uit te breiden?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb enkel de mogelijkheden opgesomd, @ClarionClippert
Keuze is aan jou
@ClarionClippert ,
Iedere klant bij Telenet kreeg vroeger idd gratis een setje powerlines. Echter was dit voor vele meer een vergiftigd geschenk 😅. Als het echt nodig was boden ze ook een access point aan, al dan niet gratis.
Nu is dat ook allemaal gedaan en betaal je tegenwoordig ook €3 per "wifi 360 pod". Deze toestellen zijn vergelijkbaar met de Mesh toestellen van Orange.
Ik heb een week geleden mijn Telenet toestellen teruggestuurd waaronder een gratis access point. Meer kan ik niet zeggen...
Ik had begrepen 2 boosters voor 3 eur/maand Snel internet, TV en mobiel voor de beste prijs | Orange België
Goed om te weten: Heb je een groot huis? Je kan tot 2 extra WiFi boosters toevoegen voor €3/maand per apparaat (d.w.z. €6/maand voor 3 WiFi boosters en €9/maand voor 4).
@Gregory
Die info is eigenlijk achterhaald want dat is nog voor de oude mesh wifi icm met de oude modem. Omdat deze mesh set niet kon communiceren met de modem (via mesh technologie) had je sowieso een eerste module nodig om het signaal naar de overige modules door te sturen. Dus je had minstens 2 modules nodig om een werkend mesh wifi netwerk te maken. Daarom dat een starterset bestond uit 2 modules.
Tegenwoordig kan de nieuwe modem wel communiceren met de nieuwe mesh toestellen en wordt de modem aanzien als 1ste module. Daarom dat een starterset slechts 1 module bevat en de modem geteld wordt als 2de.
Met andere woorden, @Totem , laat ze dat eens aanpassen op de website vermits de oude wifi 5 mesh niet meer aangeboden wordt en dit alleen maar voor verwarring zorgt en frustraties 😅.
Bedankt.
Je voorstel om voor de Orange boosters te gaan lijkt mij interessant. Bekeek net de installatie filmpjes op hun site en deze 'boosters' lijken me zowel mesh repeaters als AP's te zijn. En dat is wat ik zocht.
'K moet zeggen, de benaming 'boosters' had me op het verkeerde been gezet. Ik dacht echt dat het enkel 'repeaters' waren.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
11 | |
5 | |
3 | |
3 | |
2 |