annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eSIM gaat vlot

Topic gestart op: 06-02-21 11h53

Antwoorden: 8 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

eSIM gaat vlot

 

De eSIM activeren op mijn nieuw toestel ging zeer vlot.
Jammer dat je nog altijd naar een Orange Shop moet gaan om je QR-Code.
In het begin lang getwijfeld, maar het gewone simkaartje is nu echt voor mij verleden tijd.

Het kan een gedacht zijn, maar de verbinding is precies toch beter hier. Meestal 3-4 balkjes hier op de iPhone.

Op mijn vorig toestel ( dat ik ben verloren) had ik ook geen problemen.

ps: Ik post dit enkel ter informatie en voor mensen die misschien in de toekomst overstappen naar eSIM

 

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
Gregory
Wijze
Wijze

@Anonymous Blijkbaar kun je de sim  converteren naar een esim als je van toestel verandert

Transfer a SIM from your previous iPhone to eSIM on your new iPhone - Apple Support

Ben recent overgeschakeld van een XS naar een 12, maar heb het niet gedaan

Indien ik nu problemen zou hebben met mijn 12 heb ik nog wel twee iphones liggen ( een 5S en een 6S ) waar ik kan op terugvallen totdat de problemen met mijn 12 opgelost zijn.

Denk niet dat (oude) sim geldig blijft, zo kan ik die ingeval van problemen niet in een andere iPhone steken

Wait for the cellular plan to activate on your new iPhone. Your previous SIM card is deactivated when the cellular plan on your new iPhone activates.

Anonymous
Niet van toepassing

@Gregory 

Dat wist ik dus niet dat je naar een andere eSIM kon converteren. Alvast bedankt voor die informatie. Dat is heel interessant.

 

Gregory
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Niet geprobeerd maar in theorie kun je je sim zelf converteren naar een esim zonder QR code

Met een tweede phone

  • met je phone, converteren naar esim op een reserve phone
  • van de reserve phone, esim transferen naar je phone

Je zult wel een tijdje bezig zijn met overzetten (gaat nu via bluetooth)

patrick2
Wijze
Wijze

@Gregory  

Die E-sim converteren naar een andere iPhone werkt dus niet. Heb in het begin E-sim genomen en het werkte voor geen meter ik moest contact opnemen met Orange om dit in orde te krijgen. 

Heel toevallig heb ik me er weer aan gewaagd terug de e-sim te laten activeren en moet zeggen ze zijn er goed op vooruit gegaan om alles beter te beheren. Zal binnenkort een tips&tricks over maken hoe je bepaalde zaken kan instellen. Maar dat werkt dus perfect op dit moment dus het is echt verbeterd dan toen het net gelanceerd werd. Ik ga nog eens zien of het werkt de e-sim over te zetten naar een andere iPhone maar in het begin ging dat zeker niet. Er zit wel een groot nadeel aan en dat is als je twee simkaartjes erin hebt zitten , dus de e-sim en de fysieke simkaart , dat je batterij niet lang mee gaat die is rap leeg per dag. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen