annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

extra booster

Topic gestart op: 13-12-24 15h25

Antwoorden: 3 antwoorden

jev
Gewaardeerd verkenner

extra booster

Hallo,

bij de installatie bij verhuis is er een wifi booster geinstalleerd. Vreemd genoeg was dit er maar 1 aangezien er bij de starterpack 2 boosters inbegrepen zijn en 1 booster helemaal niet voldoende is.

Eergisteren naar de "klantendienst" gebeld. De persoon stelde vreemd genoeg voor om het huidige starter pack stop te zetten en een nieuwe aan te vragen (dit ipv gewoon een extra booster op te sturen) Bij de nieuwe pack zou ik dan 2 boosters moeten krijgen. Wanneer ik "mogelijks" een boete van 50€ zou ontvangen vanwege het vroegtijd stopzetten moet ik maar terugbellen. 

Ik moest dan zelf de starterpack opnieuw aanvragen via de website, gezien de persoon van de helpdesk dit niet kon. 

Helaas kan ik blijkbaar dit zelf ook niet aanvragen via de website, dus daarnet (2 dagen later) teruggebeld naar de "klantendienst". Deze keer een persoon die wel moeite wou doen om het probleem op te lossen. Deze kon niet begrijpen dat mijn vorige starter pack is stopgezet, ipv gewoon de extra booster op te sturen. Maar uiteindelijk kon deze persoon ook geen starterpack activeren. Dus hebben ze maar gezegd, bel ons volgende week nog maar eens terug. Gelieve dit op te lossen voor mij orange. Ik heb genoeg moeite gedaan.

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Crash
Ervaren verkenner

Zoals Gregory zegt, kan dit beter via Facebook/messenger doen, dan heb je iets "op papier", als er achteraf misverstand of discussie is. En gaat soms sneller ook.

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @jev ,

Om te beginnen wil ik een misverstand uit de wereld helpen. Er zijn, of beter gezegd, er waren 2 verschillende mesh/booster systemen bij Orange. De oudere, witte, en de nieuwe zwarte.

Werking van de oude witte;
Er was standaard 1 (verloren) module nodig die met een kabel verbonden was met de modem. In de meeste gevallen stond deze vlak naast de wifi modem. Deze 1ste module was de zender voor de 2de module zodat de 2de module internet kon "ontvangen". Omdat dit mesh systeem niet overweg kon met het signaal van de modem zelf waren er altijd minstens 2 toestellen nodig, daarom dat een starter pack bestond uit 2 toestellen. Deze set wordt, voor zover ik weet, niet meer aangeboden.

Werking van de nieuwe zwarte;
Omdat dit mesh systeem het signaal van de modem wel direct kan interpreteren/overnemen is er geen extra module meer nodig die verbonden is met de modem. Daarom valt de 1ste module weg, de modem telt als het ware als 1ste module. Hierdoor bevat een starterpack van de nieuwe generatie mesh slechts 1 toestel ipv 2.

Het is ondertussen al een tijdje dat de oudere niet meer beschikbaar zijn en niet meer geplaatst worden (op een uitzondering na). Ze mogen dus eens werk maken van hun website te actualiseren...

Wat het bijbestellen van een extra module betreft.
Waarschijnlijk had je een nieuwe medewerker aan de lijn toen je belde want dit was absoluut niet nodig om je starterpack stop te zetten! Ze konden een extra module bijbestellen, zoals de 2de medewerker zei.

Zoals @Gregory reeds zei, wij zijn hier allemaal klanten dus wij kunnen enkel tips geven maar je helaas niet verder helpen. Via Messenger kun je een bericht sturen naar Orange en je verhaal doen. Probeer alles in 1 bericht te typen en wacht dan op reactie (het kan makkelijk 24u duren afhankelijk van de drukte).

Gregory
Wijze
Wijze

Je zult zelf moeten terug bellen - alleen klanten hier

Best zet je je verhaal op facebook./messenger in een prive bericht naar Orange,  opvolging is beter daar

Success

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen