annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Als je niet thuis bent, is het dan een goed idee je modem uit te schakelen?

Topic gestart op: 03-02-23 14h23

Antwoorden: 6 antwoorden

Julie17
Aspirant verkenner

Als je niet thuis bent, is het dan een goed idee je modem uit te schakelen?

OPGELOST

Hallo

Ik vroeg mezelf af als je bv op vakantie gaat of een paar dagen niet thuis bent, het uitschakelen van je Modem een goed idee is? 

 

Iemand ervaring mee? 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Trickie
Veteraan verkenner

Ik heb ergens gelezen dat het continu verbruik van de modem 11W is. Aan de huidige prijs van ca. 0,75 €/kw kost dat dus 0,198 € per dag. Voor het geld moet je het dus niet doen. 

Maar, als je een langere periode van huis bent is het sowieso een goed idee om alle niet noodzakelijke apparaten uit te zetten; alleen al om het risico op bvb. brandgevaar te verminderen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Trickie
Veteraan verkenner

Ik heb ergens gelezen dat het continu verbruik van de modem 11W is. Aan de huidige prijs van ca. 0,75 €/kw kost dat dus 0,198 € per dag. Voor het geld moet je het dus niet doen. 

Maar, als je een langere periode van huis bent is het sowieso een goed idee om alle niet noodzakelijke apparaten uit te zetten; alleen al om het risico op bvb. brandgevaar te verminderen.

tessake
Gewaardeerd verkenner

Als wij langere tijd met vakantie zijn, schakelen we die uit. 
Niet zozeer om energie te besparen (daar had ik zelfs nog niet over nagedacht, maar is wel een leuke bijkomstigheid), maar eerder op bij eventuele blikseminslag schade te beperken. 

0 pluimen
Julie17
Aspirant verkenner

@Trickie Bedankt voor je gedetaileerd antwoord. Het is inderdaad niet zo een grote kost als je maar enkelen dagen weg bent. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik laat hem altijd aanstaan @Julie17 

Als je de oude decoder hebt en dingen opneemt moet je hem laten aanstaan.  Ook als je van buitenaf op je netwerk wil geraken.

Als je de nieuwe decoder hebt en van buitenaf niet op je netwerk moet, kun je hem gerust uitzetten

Leden met de meeste pluimen