Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-01-24 05h00
Antwoorden: 146 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
We gaan verder
in een propere babbelhoek die vind je hier.
https://community.orange.be/t5/Tribe-Lounge/De-babbelhoek-boor-de-maand-februari/m-p/155940
@Cdt24801 @patrick2 @Tinneke2 en alle anderen
die komen meelezen, of iets willen schrijven een goedemorgen.
@Cdt24801 dat was nu toch mijn slechtste vak op school. 🙄 Echt waar.
Het mag van mij veranderen,
Zo de deze vandaag naar de acupuncturist.
Maak er een fijne donderdag van.
@Tinneke2 loop jezelf weeral niet voorbij hé.
@Cdt24801 echt de politiekers zakkenvullers en Europa nog meer!
Douglas is onderweg terug naar huis.
Ben benieuwd. En dan die regen wat een miserie bij vele mensen.
Kunnen weer jaren op hun centen wachten.
Ik ga de keuken in fijne avond.
Hoi @Josette , blij dat het goed gaat met Douglas en dat hij dus huiswaarts mag keren 👍
En de politiek ... tja ... Ik zal eens een historisch feit aanhalen, waar nooit over gesproken wordt in de geschiedenisboeken.
De Franse revolutie. Daar heeft iedereen al wel van gehoord. Daardoor veranderde Frankrijk van een monarchie in een republiek. Geen koning meer dus maar wel een president.
Maar weten jullie wat de echte aanleiding was tot die revolutie? Wel, dat was simpel. In het Frankrijk van die tijd betaalde de adel geen belastingen, maar om de schatkist toch te vullen werden de lagere standen gewoon dubbel belast. De redenering: die zijn met veel meer, dus die hebben daar niet zo veel last van ...
Na verloop van tijd pikten de "lagere standen" dat niet meer en eisten ze dat ook de adel hun deel van de belastingen zou betalen. Uiteraard was de adel daar niet mee gediend en ging dat plan niet door . De rest is geschiedenis ...
En weet je, de huidige Belgische politiek zou daar eens beter over nadenken. Want hier staat het niet letterlijk in de wet, maat in de praktijk gaat het wel die richting uit. Voor de politiekers, rijken en de bedrijven overal achterpoortjes en gunstmaatregelen .. En wij, gewone burgers, maar belastingen betalen op alles wat ze maar kunnen uitvinden en er komen er ieder jaar bij ....
Tja, als je in een landje dat een **bleep** groot is meer regeringen en ministers hebt dan je voor mogelijk zou houden (herinner u de covid periode: alle maatregelen moesten door 7 (inderdaad, zeven) ministers van volksgezondheid goedgekeurd worden ...) dan gaat het toch ooit fout lopen hoor ...
@Josette Ga dat zeker niet doen voor de rest heb ik gerust hoor .
Ben blij dat Douglas terug naar zijn huisje bij u mag .
klopt vele mensen zitten in de miserabele omgeving nu en de verzekering zullen weer laat uitbetalen . Want betalen j n je maar de rest laat altijd op zich wachten .
fijne avond tinneke2/wat je in je hart draagt geraak je nooit meer kwijt