Tribe Lounge
Welkom bij de Tribe Lounge ! Stel jezelf voor en ontdek alles wat er te weten valt over onze community. Voor technische vragen of informatie over onze producten, bezoek de andere categorieën.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
PPJG
Aspirant verkenner

Geen sms / text / tekstberichten op iPhone 6

Dag allemaal,

ondertussen zoeken wij al weken/maanden naar een oplossing voor de sms problemen op mijn vrouw haar iPhone 6. Alle mogelijke resets, fixes en tips zijn uitgeprobeerd... maar niets lost het probleem effectief op.

in het kort:

- iPhone 6

- iOS 12.4.2

- inkomende berichten verdwijnen na enkele minuten

- verstuurde berichten vertrekken en verdwijnen uit de historiek

- het berichtenscherm is en blijft leeg

Alle hulp is welkom gezien er een aantal belangrijke sms berichten ivm met onze kinderen/school/afspraken/werk verloren zijn gegaan zonder ze te kunnen lezen.

Dankjewel om ons verder te helpen!

Labels (3)
4 ANTWOORDEN 4
Anonymous
Niet van toepassing

@PPJG 

Gebruik je nu de sms app van je iphone zelf? Misschien eens proberen een andere app te downloaden voor je berichten en deze als standaard instellen!!!

Ik gebruik zelf "Mood messenger" als standaard app voor sms.

0 pluimen
patrick2
Leidende sjamaan

@PPJG  Dus men kan sturen en ontvangen maar de verzonden en ontvangen berichten verdwijnen uit de gsm. Dit is een probleem met de iphone zelf. Hier kan niet veel aan gedaan worden aangezien Orange de toestellen niet beheert van een afstand. Ook berichten terug zetten lukt niet deze zijn verloren. Beste advies die ik kan geven is koop een andere gsm maar goed dat is natuurlijk weer in eens veel geld tegenwoordig. Eventuele andere tips van andere tribers gaan niet veel opbrengen vrees ik. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
TomN
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Hey @PPJG 

Wat @patrick2 zegt klopt in principe.  Om 200% zekerheid te hebben, kan je volgende doen om te kijken of het aan het toestel ligt.

Je kan de SIMkaart eens uittesten in een ander toestel (berichtjes sturen ermee enzovoorts).

Indien nadien hetzelfde probleem zich stelt, dan zou het probleem aan de SIMkaart kunnen liggen, indien niet dan ligt het effectief aan het toestel en kan je best de iOS er eens vers op zetten (via iTunes op je computer kan je dit doen - https://support.apple.com/nl-be/HT201263).

Veel succes.

 

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange. Ik ben ook gewoon een deelnemer aan het forum als gebruiker.

 
 

Cdt24801
Leidende sjamaan

@PPJG 

Terwijl ik bovenstaande posts aan het lezen was, maakte ik mij reeds de bedenking: alles eraf van dat machien en vers erop. Dan kwam ik het antwoord van @TomN tegen en ik moet zeggen: ik kan hem alleen maar 200% gelijk geven. En het is slechts als dat allemaal niet geholpen heeft dat de ultieme oplossing is: de oude in de recyclage en een nieuwe in huis.

Ik wens u alleszins veel succes en duim met u mee dat een verse installatie van firmware en IOS of een nieuwe simkaart geholpen heeft. Ik zou beginnen met de simkaart te testen .... Man Knipoog

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Leden met de meeste pluimen