Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-08-21 23h14
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste,
Mijn Nintendo Switch is verbonden met onze wifi. Hiermee kunnen we online, op de eshop etc.
het probleem doet zich voor tijdens online spelen met andere mensen. We kunnen nooit connectie maken. Na wat opzoekingswerk vond ik dat dit aan onze NAT type ligt. Wij hebben namelijk NAT type D als we een connectietrst doen. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem en ligt dit aan de basis van het probleem. Idealiter is dit een NAT type A of B.
Online zijn er veel oplossingen die vaak niet werken. De beste oplossing is blijkbaar de provider contacteren.
graav wil ik dit probleem verholpen zien, natuurlijk. Met een playstation is dit allemaal geen probleem, enkel met de Nintendo Switch.
Mvg
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Bedankt voor uw antwoord. Heb gebeld met klantendienst en ze verwezen me naar de handleiding van CGN (https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...)
Ik heb dit dan ook gedaan. Door CGN te deactiveren (of een public IP adres te activeren) werden de opties voor het opzetten van Port Forwarding, fixed IP adres,... geactiveerd. Verder heb ik niks veranderd en mijn NAT Type ging al naar NAT Type B. Dus probleem opgelost.
Mvg
Heb je hier al eens gelezen het gaat namelijk over hetzelfde probleem. Weet enkel niet of het ooit is opgelost geweest aangezien de topic starter de oplossing niet aangeduid heeft. Maar je kan het eens doorlezen en je bevindingen eens door geven of het is gelukt.
Bedankt voor uw antwoord. Heb gebeld met klantendienst en ze verwezen me naar de handleiding van CGN (https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...)
Ik heb dit dan ook gedaan. Door CGN te deactiveren (of een public IP adres te activeren) werden de opties voor het opzetten van Port Forwarding, fixed IP adres,... geactiveerd. Verder heb ik niks veranderd en mijn NAT Type ging al naar NAT Type B. Dus probleem opgelost.
Mvg
Dus het was toch iets simpeler dan gedacht blijkbaar want de CGN functie is zelf te activeren of deactiveren. Dan weten we dat dus ook weer maar dan wel van jou als oplossing. Bedankt om deze oplossing met ons te willen delen zodat andere in de toekomst dit probleem ook makkelijk kunnen oplossen.