annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nintendo Switch nat type D

Topic gestart op: 24-08-21 23h14

Antwoorden: 3 antwoorden

leemanu94
Aspirant verkenner

Nintendo Switch nat type D

OPGELOST

Beste,

Mijn Nintendo Switch is verbonden met onze wifi. Hiermee kunnen we online, op de eshop etc.

het probleem doet zich voor tijdens online spelen met andere mensen. We kunnen nooit connectie maken. Na wat opzoekingswerk vond ik dat dit aan onze NAT type ligt. Wij hebben namelijk NAT type D als we een connectietrst doen. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem en ligt dit aan de basis van het probleem. Idealiter is dit een NAT type A of B.

Online zijn er veel oplossingen die vaak niet werken. De beste oplossing is blijkbaar de provider contacteren.

graav wil ik dit probleem verholpen zien, natuurlijk. Met een playstation is dit allemaal geen probleem, enkel met de Nintendo Switch. 

Mvg

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
leemanu94
Aspirant verkenner

@patrick2 

Bedankt voor uw antwoord. Heb gebeld met klantendienst en ze verwezen me naar de handleiding van CGN (https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...)

Ik heb dit dan ook gedaan. Door CGN te deactiveren (of een public IP adres te activeren) werden de opties voor het opzetten van Port Forwarding, fixed IP adres,... geactiveerd. Verder heb ik niks veranderd en mijn NAT Type ging al naar NAT Type B. Dus probleem opgelost.

Mvg 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@leemanu94  

Heb je hier  al eens gelezen het gaat namelijk over hetzelfde probleem. Weet enkel niet of het ooit is opgelost geweest aangezien de topic starter de oplossing niet aangeduid heeft. Maar je kan het eens doorlezen en je bevindingen eens door geven of het is gelukt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
leemanu94
Aspirant verkenner

@patrick2 

Bedankt voor uw antwoord. Heb gebeld met klantendienst en ze verwezen me naar de handleiding van CGN (https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...)

Ik heb dit dan ook gedaan. Door CGN te deactiveren (of een public IP adres te activeren) werden de opties voor het opzetten van Port Forwarding, fixed IP adres,... geactiveerd. Verder heb ik niks veranderd en mijn NAT Type ging al naar NAT Type B. Dus probleem opgelost.

Mvg 

patrick2
Wijze
Wijze

@leemanu94 

Dus het was toch iets simpeler dan gedacht blijkbaar want de CGN functie is zelf te activeren of deactiveren. Dan weten we dat dus ook weer maar dan wel van jou als oplossing. Bedankt om deze oplossing met ons te willen delen zodat andere in de toekomst dit probleem ook makkelijk kunnen oplossen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen