Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-10-20 21h41
Antwoorden: 5 antwoorden
Hallo,
Ergens voel ik mij bedrogen. Ik zou 100mb/s moeten hebben. Maar ik mag al blij zijn als ik de 5mb/s haal.
Ik bel naar nummer 5000, bijna uur moeten wachten tot ik iemand aan de lijn kreeg. En hij vraag wat gevens en zet me dan weer 20min in wacht.
Hij zegt me "ik kan u niet helpen, maar iemand van de technische dienst zal u vandaag of morgen bellen" ja u kan het raden...niemand heeft me gebeld.
Ik kan het niet geloven dat ik hier in grote stad aan minder dan 1mb/s krijg.
Mijn conclusie: orange internet is super slecht. Als dit deze week niet opgelost is gaan we naar telenet. Het is mij beu. Ik betaal hier geld voor en ze geven mijn "**bleep** internet"
Heel jammer van dit te moeten lezen. Er is daar inderdaad iets niet in orde. Maar wat? Dat is de vraag.
Ten eerste zou er gezocht moeten worden of de oorzaak buiten is (de kabel, de aansluiting, de verdeelkast ..) of binnen (de router, de UTP kabels, eventuele switches, powerlines of AP's)
Maar vooreerst een vraag: hoe ga jij op internet? Bedraad of WiFi? Welke toestellen gebruik je? Als we dat weten kunnen we al een stuk gerichter zoeken.
En een tip: stuur een samenvatting van uw probleem door naar het webcare team via messenger of twitter. Dan hoef je niet aan de lijn te blijven hangen en 20 keer doorgeschakeld te worden. Bovendien heeft men dan bij Orange de mogelijkheid om de juiste dienst te consulteren en alles goed na te gaan. Het nadeel hiervan is dat het soms wel enkele dagen kan duren voor je antwoord hebt. Maar het kan ook vlot gaan, weet ik uit eigen ervaring.
Bedankt voor zo snel te antwoorden!
Ik gebruik powerline adapter voor mijn pc,ps4 en beneden nog digitale tv van orange via wifi. Voor grote bestanden te downloaden ga ik naar beneden met kabel op de modem. Gisteren was ik een update aan het downloaden op de ps4 met kabel via modem en had meer 10mb/s. Plots maar 1-2mb/s en dan zelf minder dan 1mb/s. Een update van 25min duurde plots meer dan 2uur.
Ik ga uw raad opvolgen en web care contacteren.
Ik kan u ondertussen al wel even verder op het juiste pad zetten:
Als tussenbesluit zou ik zeggen: doe eens enkele performantie metingen met een PC of laptop rechtstreeks aan de router verbonden via een UTP kabel (indien mogelijk deze kabel zelf ook even uitmeten, een slechte gloednieuwe kabel komt al eens voor)
Dan sta je ook al een heel stuk verder om de eventuele technieker die zou moeten komen niet teveel tijd te laten verspillen en doelgericht te kunnen laten zoeken.
Veel succes gewenst en hou ons op de hoogte, wil je?
Ik ben er mij van bewust dat powerline niet de beste oplossing is. De powerline adapter gaat rechtstreeks in het stop contact. En soms werkt het internet normaal via deze maar laatste dagen heb ik amper deftige verbinding.
Ik had in mijn vorig bricht vermeld dat ik de ps4 rechtstreeks op de modem had aangesloten met kabel en dat de download snelheid rond 10mb/s en dat die dan plots onder de 2mb/s en dan zelfs tot 200kb/s.
Ik zal met mijn pc ook eens performance meting doen. Maar in het verleden heb ik die ook al vaken aangesloten op de modem met kabel en ging nooit boven de 10mb/s.