annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange internet super traag tot wel 200kb/s

Topic gestart op: 14-10-20 21h41

Antwoorden: 5 antwoorden

waaromIsOrangeS
Gewaardeerd verkenner

Orange internet super traag tot wel 200kb/s

Hallo, 

Ergens voel ik mij bedrogen. Ik zou 100mb/s moeten hebben. Maar ik mag al blij zijn als ik de 5mb/s haal.

Ik bel naar nummer 5000, bijna uur moeten wachten tot ik iemand aan de lijn kreeg. En hij vraag wat gevens en zet me dan weer 20min in wacht.

Hij zegt me "ik kan u niet helpen, maar iemand van de technische dienst zal u vandaag of morgen bellen" ja u kan het raden...niemand heeft me gebeld.

Ik kan het niet geloven dat ik hier in grote stad aan minder dan 1mb/s krijg.

Mijn conclusie: orange internet is super slecht. Als dit deze week niet opgelost is gaan we naar telenet. Het is mij beu. Ik betaal hier geld voor en ze geven mijn "**bleep** internet" 

Labels (1)
5 ANTWOORDEN 5
Cdt24801
Wijze
Wijze

@waaromIsOrangeS 

Heel jammer van dit te moeten lezen. Er is daar inderdaad iets niet in orde. Maar wat? Dat is de vraag.

Ten eerste zou er gezocht moeten worden of de oorzaak buiten is (de kabel, de aansluiting, de verdeelkast ..) of binnen (de router, de UTP kabels, eventuele switches, powerlines of AP's)

Maar vooreerst een vraag: hoe ga jij op internet? Bedraad of WiFi?  Welke toestellen gebruik je? Als we dat weten kunnen we al een stuk gerichter zoeken.

En een tip: stuur een samenvatting van uw probleem door naar het webcare team via messenger of twitter. Dan hoef je niet aan de lijn te blijven hangen en 20 keer doorgeschakeld te worden. Bovendien heeft men dan bij Orange de mogelijkheid om de juiste dienst te consulteren en alles goed na te gaan. Het nadeel hiervan is dat het soms wel enkele dagen kan duren voor je antwoord hebt. Maar het kan ook vlot gaan, weet ik uit eigen ervaring.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


waaromIsOrangeS
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor zo snel te antwoorden!

Ik gebruik powerline adapter voor mijn pc,ps4 en beneden nog digitale tv van orange via wifi. Voor grote bestanden te downloaden ga ik naar beneden met kabel op de modem. Gisteren was ik een update aan het downloaden op de ps4 met kabel via modem en had meer 10mb/s. Plots maar 1-2mb/s en dan zelf minder dan 1mb/s. Een update van 25min duurde plots meer dan 2uur.

Ik ga uw raad opvolgen en web care contacteren.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@waaromIsOrangeS 

Ik kan u ondertussen al wel even verder op het juiste pad zetten:

  • Je gebruikt powerlines. Die dingen kunnen zeer makkelijk gestoord worden. Bovendien kunnen ze sowieso al slecht werken wanneer uw e-net niet echt geschikt is. Dat laatste kun je uittesten door de slave powerline eens vlakbij de master te plaatsen en dan een performantie test te doen. Is die dan wel OK, ligt het aan uw e-netwerk.
  • Je gebruikt WiFi. Ook dat is gemakkelijk onderhevig aan storingen en verzwakkingen. Metingen ivm de performantie van uw netwerk moeten steeds op een vaste UTP kabel rechtstreeks op de router uitgevoerd worden. Al de rest is niet betrouwbaar omdat er teveel externe factoren in het spel komen.
  • Uw PS4 tenslotte is een gekend probleem qua netwerk performantie. Dat ligt niet aan uw PS4 zelf maar aan de servers van het PS4 netwerk zelf. Je kunt niet kiezen met welke server je connecteert en er zitten ertussen die zeer slecht functioneren.

Als tussenbesluit zou ik zeggen: doe eens enkele performantie metingen met een PC of laptop rechtstreeks aan de router verbonden via een UTP kabel (indien mogelijk deze kabel zelf ook even uitmeten, een slechte gloednieuwe kabel komt al eens voor)

Dan sta je ook al een heel stuk verder om de eventuele technieker die zou moeten komen niet teveel tijd te laten verspillen en doelgericht te kunnen laten zoeken.

Veel succes gewenst en hou ons op de hoogte, wil je?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


waaromIsOrangeS
Gewaardeerd verkenner

Ik ben er mij van bewust dat powerline niet de beste oplossing is. De powerline adapter gaat rechtstreeks in het stop contact. En soms werkt het internet normaal via deze maar laatste dagen heb ik amper deftige verbinding.

Ik had in mijn vorig bricht vermeld dat ik de ps4 rechtstreeks op de modem had aangesloten met kabel en dat de download snelheid rond 10mb/s en dat die dan plots onder de 2mb/s en dan zelfs tot 200kb/s.

 

Ik zal met mijn pc ook eens performance meting doen. Maar in het verleden heb ik die ook al vaken aangesloten op de modem met kabel en ging nooit boven de 10mb/s.

Leden met de meeste pluimen