annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Payconiq by Bancontact werkt niet over Orange wifi

Topic gestart op: 12-12-20 21h31

Antwoorden: 5 antwoorden

erikdeley
Gewaardeerd verkenner

Payconiq by Bancontact werkt niet over Orange wifi

Hallo

Heeft nog iemand zelfde probleem? De Payconiq by Bancontact app blijft hangen op startscherm als ik thuis op wifi zit. Zowel bij mezelf als bij m'n partner. Als ik omschakelen naar proximus of mobile vikings 4g werkt de app wel. Op telenet wifi werkt de app ook. Enkel niet op Orange wifi...

 

Iemand een oplossing? 

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@erikdeley  dit lijkt mij een 'raar' probleem. Heb ook eens gezocht naar andere topics maar geen gevonden met hetzelfde probleem. Je kan altijd eens proberen een reset te doen van je modem en zien of het dan wel lukt. Anders beste eens de klantendienst contacteren en dit achterliggend laten nakijken. Het zou eigenlijk niks mogen uitmaken op welke wifi je verbonden bent want dat zou dan betekenen dat het IP adres waar de app verbinding mee maakt geblokkeerd wordt. Je kan de test eens doen met een kabel aan de modem aan een pc en zien of het dan wel lukt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
erikdeley
Gewaardeerd verkenner

Hey Patrick 2, 

 

Ja is een vreemd probleem. De Payconiq app werkt wel, de bancontact app niet. En enkel op vast internet van Orange niet. 

Met kabel kan k moeilijk testen want is app op gsm he 😉

 

Maar misschien dat anderen hier de app bancontact eens kunnen testen op Orange vast internet?

0 pluimen
erikdeley
Gewaardeerd verkenner

Hi @RizlaineB en @MustafaY ,

 

tot vandaag nog geen antwoord op mijn probleempje

Ik kan op Orange vast internet geen gebruik maken van mijn Payconiq by Bancontact app op GSM. Over 4G van alle operatoren werkt het wel, en op vast internet van andere operatoren ook. 

Andere mensen die bij me thuis komen kunnen ook geen gebruik maken van de app op mijn wifi. 

Reboot modem, gsm's, allemaal gehad, geen oplossing. Geen speciale config in de modem.

 

Zijn er nog klanten die hier last van hebben? Of is mijn IP bij Payconiq/Bancontact ergens geblokkeerd? (geen idee waarom ze dat zouden doen)

 

Alvast bedankt om te helpen zoeken naar een oplossing

 

Erik

0 pluimen
wvdb
Rekruut scout

Beste

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met telenet.

Via de wifi thuis blijft de app van payconiq laden, via 4g lukt het wel meteen. Het is dus niet enkel via orange.

Bancontact via de app van fortis werkt dan wel zonder problemen via wifi.

Zou je al een oplossing gevonden hebben?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen