Tribe Lounge
Welkom bij de Tribe Lounge ! Stel jezelf voor en ontdek alles wat er te weten valt over onze community. Voor technische vragen of informatie over onze producten, bezoek de andere categorieën.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gewaardeerd verkenner

Tweede herinnering

Beste allen,

Ik heb een vraag omtrent de herinneringen die men stuurt als je factuur te laat betaalt.

Op 11/9 kreeg ik mijn factuur per mail, dewelke jammer genoeg uit mijn gedachten gegaan is.

Vandaag 9/10 krijg ik een herinnering (tevens per mail) waarop staat dat dit de 2de herinnering is.

Gekeken in spam en reclame, en ik kan geen eerste herinnering terugvinden.

Daarom belde ik naar 5000, die mevrouw deelde me mee dat de factuur gezien wordt als 1ste herinnering!

Dit lijkt mij een beetje vreemd, maar klopt dit?

Ik was inderdaad te laat met betalen, maar vroeger werd per post eerst een factuur, dan een herinnering en daarna pas een aanmaning gestuurd én nu dit per mail gebeurd zou de factuur al gezien worden als herinnering?!

En dit met een kostprijs van 10 euro extra.

Wat zijn jullie bevindingen hierin?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg

Labels (1)
23 ANTWOORDEN 23
Leidende sjamaan

Klopt helemaal, wie vergeet er nu nooit eens iets ... Waarschijnlijk dat men daarom de eerste aanmaning verplicht kosteloos heeft gemaakt ...

Nu, voor mijn Orange factuur is dat opgelost, daar heb ik een domiciliëring op ...

Ik heb wel nog andere diensten bij verschillende bedrijven, en daar moet ik toch elke maand telkens mijn lijstje voor bovenhalen. Ik behoud dat speciaal om mijzelf te dwingen regelmatig een overzicht van de financien te behouden. Als alles zomaar vanzelf gaat hebt ge op den duur geen overzicht meer van wat er allemaal op en met uw rekening gebeurt ...

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Leidende sjamaan

Ik weet wat en wanneer er iets betaald gaat worden heb ook overal nu een domicilering op staan. Maar tegen het einde van de maand kijk ik op de bank en weet ik of alles betaald is en of er nog iets bij komt. Aan de hand daarvan maak ik de balans op. Nu weet ik wel perfect wanneer er iets betaald wordt want de automatische betalingen zijn bij mij altijd op dezelfde datum tenzij er een weekend tussen valt dan is gelijk die maandag die komt. Maar goed we wijken te ver af .

Punt is gewoon Orange mag deze kosten niet aanrekenen want dat is buiten het boekje.

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
Leidende sjamaan

Heel juist !!

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
Tomorrow is another day
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 en @Cdt24801 Bedankt om mee te denken in deze situatie. Ik houd vooral mijn volgende factuur in de gaten en laat jullie nog weten of deze kosten al dan niet aangerekend werden.

Indien wel, zal ik zeker nog eens contact opnemen met de klantendienst.

Vind het wel raar dat er geen mogelijkheid meer bestaat om te mailen, of weten jullie een manier?

Per telefoon heb je eigenlijk geen bewijs (voor jezelf dan, want gesprek wordt opgenomen voor hen) dat je contact opnam en wat precies meegedeeld werd.

Leidende sjamaan

@Cvm  ik wil u er op attent maken dat een opgenomen gesprek altijd terug opgevraagd mag worden. Gesprekken dienen voor trainings doeleinden maar ook als er een belofte gemaakt wordt of eventueel een dreiging of die dingen . Dus als u de naam weet van die persoon waar u mee gesproken heeft dan mag u vragen of ze dit gesprek terug op vragen en met die persoon bespreken. 

U kan ook eventueel via facebook of twitter sturen dan heeft u ook bewijs. Email is er blijkbaar niet meer en dat vindt ik ook minder klantvriendelijk. 

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
Leidende sjamaan

@patrick2 

Even off topic, maar telkens als ze spreken van contact via Facebook, bedoelen ze dan niet eigenlijk Mesenger? Ik kan dat niet zelf testen want ik heb (en wil) geen FB. Maar wel Messenger. Velen weten het niet, maar dat is een losstaand product ... Op de foon maar ook op de PC. 

Tomorrow is another day
Gewaardeerd verkenner

@Cvm 

Dit is de reinste flauwekul en geen kieken- geen paarden- geen honden- maar PURE BULLSH*T van de puurste en hoogste kwaliteit!

Een factuur is NOOIT een 1° herinnering!!

Anders ligt heel ons economisch stelsel gewoon aan diggelen!

Als er op het document FACTUUR staat dan is het tout court een FACTUUR.

Mijn oplossing (als accountant met +30j ervaring) is simpel:

gewoon die € 10,- NIET betalen en na ontvangst meteen hen SCHRIFTELIJK verwittigen (eventueel via de klantenzone via het Contactformulier) dat je die € 10,- betwist als zijnde "niet verschuldigd wegens de wetgeving geldend vanaf 01/07/2018 voor de telecomoperatoren".

Zo gooi je de bal terug in hun kamp en moeten zij reageren = enige juiste reactie volgens de wetgeving = die kosten kwijtschelden.

Meer moet je (voorlopig) niet doen!

WEL het niet betwist gedeelte op je volgende factuur ONMIDDELLIJK betalen, liefst nog op de dag dat je die volgende factuur ontvangt.

Gewaardeerd verkenner

Allen,

Ik heb vandaag mijn factuur ontvangen ZONDER extra kosten, en direct betaald (nog voor hun factuur gemail werd).

Misschien zullen ze van bovenaf nog eens naar mijn telefoongesprek geluisterd hebben, want op de mail met 2de herinnering  (mijn eerste herinnering) werden 10 euro kosten vermeld. En indien binnen de volgende 3 werkdagen nog niet betaald nogmaals 10 euro kosten.

Kortom, in mijn geval liep dit goed af.

En in de toekomst zal ik hen raadplegen via twitter, om voor mezelf een bewijs te hebben wat hun reactie is.

Want op mail reageren ze jammer genoeg niet meer.

Leidende sjamaan

@Cvm 

Fijn dat het ditmaal goed afgelopen is. En inderdaad, steeds waakzaam blijven !!

Tomorrow is another day
Gewaardeerd verkenner

@Cvm 

Aha fijn dat het inderdaad zo goed is afgelopen!

Maaaaaaar.... hou wel ook je volgende factuur in de gaten!

Ik wil je nu niet bang maken Gefrustreerde smiley maar ik weet dat ze bij Smiley Onverschilligrange met 2 facturatie-rondes werken.

Het zou kunnen dat de factuur die je nu ontving net bij die ene ronde zat waar het nog niet was doorgesijpeld dat jij (echt voor 1**bleep**% totaal verkeerd dus) € 10,- moet bijbetalen.

Gaan ze dan wel opvangen bij hun volgende ronde en dan natuurlijk... tomatensoep ZONDER ballekes maar MET €'tjes in de plaats...

Ook dan weer hetzelfde doen en gewoon NIET betalen en hen meteen SCHRIFTELIJK laten weten dat je die kosten formeel betwist op basis van wat ik al meldde in mijn vorige post.

"kosten niet verschuldigd wegens de wetgeving geldend vanaf 01/07/2018 voor de telecomoperatoren"

In ieder geval hoop ik voor je dat het nu inderdaad in orde is EN blijft!

Hou ons hier in ieder geval op de hoogte als je wilt.

Groetjes en prettig week-end

Leden met de meeste pluimen