Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-06-23 15h13
Hoi,
Zoals de meeste onder jullie wel weten heeft er een massief datalek bij MoveIt plaatsgevonden. Data die gelekt is, bestaat onder meer uit: naam, voornaam, identiteitskaartnummer, adres, geboortedatum, GSM nummer, rijksregisternummer, bankrekeningnummer, etc...
De data die gelekt is, kan uiteindelijk gebruikt worden om de telefonische identificatievragen van de Orange helpdesk te bypassen wat een probleem kan vormen.
Ik vroeg me nu af of er een procedure bestaat bij Orange is om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe of tweede sim kaart kan aangevraagd worden via de helpdesk door iemand met de gelekte data of gewoon aanpassingen gedaan worden of informatie opgevraagd worden via de helpdesk?
Heeft Orange een optie waarbij een klant kan vragen om een PIN in te stellen voor communicatie met de helpdesk, of een unieke identifier?