annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Afstanbediening koppelen en apps werken niet

Topic gestart op: 02-03-24 10h16

Katrien1604
Aspirant verkenner

Afstanbediening koppelen en apps werken niet

Goedendag,

ik ben nieuw hier en ik probeer via deze weg antwoord te vinden.

Eind vorig jaar werd bij ons de nieuwe tv box geïnstalleerd. De installateur heeft toen probleemloos de afstandsbediening van de tv box met die van de tv gekoppeld. Ik was blij dat we maar 1 afstandbediening nodig hadden. 
Ongeveer een maand geleden merkte ik dat de koppeling ongedaan gemaakt was. Ik las op dit forum mogelijk na een update. 
Al talloze keren geprobeerd om via instellingen de afstandsbedieningen te koppelen. Moet het handmatig doen. Ik zoek TCL. Staat in de lijst. Dan vraagt men de toets 1 in te houden tot tv reageert. Wat dan gebeurt is dat het volume wordt uitgeschakeld. Laat ik de toets 1 tussendoor los, lees ik “ het werkt” . Dan druk ik terug op toets 1 tot cirkel helemaal rond gekleurd is en dan staat er zoiets als afstandbediening niet herkend.

Toen las ik hoe ik Bluetooth moet verbinden. Doe ik dat dan lees ik “ tijd om te koppelen” . Dus probeer ik opnieuw wat ik hierboven beschreef. Nog niks, zelfde foutmelding. Vreemd bij de installateur werd de tv automatisch herkend en de afstandsbedieningen automatisch gekoppeld.

Moet ik een fabriekreset doen?

Mijn tweede vraag is de volgende.

Met de afstandbediening van de tv box kan ik op de orange knop drukken en zo naar het tv programma, opnames, instellingen kijken. Maar apps werken niet meer. Mijn Google account is gekoppeld, maar druk ik bijvoorbeeld op YouTube dan zie ik alleen de balk van YouTube en hierna een grijs scherm. Ik kom dan ook niet uit het scherm, moet tv afzetten en tv box resetten. 
Kan dit te maken hebben met de afstandsbedieningen die ik niet kan koppelen?

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt. 

Labels (2)
0 pluimen
0 ANTWOORDEN 0
Leden met de meeste pluimen