annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Alternatief voor Orange afstandsbediening?

Topic gestart op: 02-12-19 18h41

Antwoorden: 11 antwoorden

KristofLU
Aspirant verkenner

Alternatief voor Orange afstandsbediening?

Hallo,

Ik vroeg me af of er universele afstandsbedieningen werken op de Orange decoder. In een ander topic zag ik dat Logitech er één heeft maar die ziet er vrij prijzig uit.

Ik heb een decoder beneden en één boven en vooral voor boven zou dit erg interessant zijn. Ik kan weliswaar mijn tv en de decoder aan en uit zetten maar als ik bv. een sleeptimer wil instellen heb ik nog steeds het kastje van de tv zelf nodig.

Ook beneden zou het handiger zijn met een alternatief om van source te kunnen wisselen etc.

Iemand die me hiermee kan helpen?

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
gino
Ervaren verkenner

Niet elke TV staat in de lijst......heel vervelend

 

0 pluimen
Volhard-damhert
Aspirant verkenner

Beste, 

Misschien wat laat maar toch, ik heb net de one for all smart control 5 aangekocht. Deze werkt perfect samen met de orange decoder. Ook Tv en blueray waren perfect te koppelen. Handig is dat deze afstandsbediening ook knoppen kan "leren" van de originele bediening. Als er toch een fout zit in 1 van de knoppen, kan je hem gewoon naar wens aanpassen.

Ik ben ook al langer op zoek naar een oplossing voor die vervelende keuze van de ingang waarvoor ik telkens zoals in den ouden tijd naar de tv moest lopen of de bediening van de tv er moest bijnemen (die normaal in een schuif onder de tv ligt en dus op hetzelfde neerkomt). Recent een chromecast aangekocht en dan werd dit probleem alleen maar groter.

De bediening die ik nu heb kan ook verschillende toestellen tegelijk bedienen. Vb tv en decoder aan of volume bedienen op tv en zender op de decoder zonder telkens het toestel te moeten wisselen. 

Ik vond de harmony reeks nogal aan de dure kant voor een afstandsbediening. Deze kost maar €30.

Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft, 1 jaar na de vraag.

Gregory
Wijze
Wijze


@Volhard-damhert  schreef:

Beste, 

Misschien wat laat maar toch, ik heb net de one for all smart control 5 aangekocht. Deze werkt perfect samen met de orange decoder. Ook Tv en blueray waren perfect te koppelen. Handig is dat deze afstandsbediening ook knoppen kan "leren" van de originele bediening. Als er toch een fout zit in 1 van de knoppen, kan je hem gewoon naar wens aanpassen.

Ik ben ook al langer op zoek naar een oplossing voor die vervelende keuze van de ingang waarvoor ik telkens zoals in den ouden tijd naar de tv moest lopen of de bediening van de tv er moest bijnemen (die normaal in een schuif onder de tv ligt en dus op hetzelfde neerkomt). Recent een chromecast aangekocht en dan werd dit probleem alleen maar groter.

De bediening die ik nu heb kan ook verschillende toestellen tegelijk bedienen. Vb tv en decoder aan of volume bedienen op tv en zender op de decoder zonder telkens het toestel te moeten wisselen. 

Ik vond de harmony reeks nogal aan de dure kant voor een afstandsbediening. Deze kost maar €30.

Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft, 1 jaar na de vraag.


Hopelijk wel @Volhard-damhert 

Hier is er ook iemand die geen 80 EUR wou uitgeven https://community.orange.be/t5/Tv/afstandsbediening-hoe-volume-home-cinema-versterker-bedienen/m-p/7...

 

Forssux
Aspirant verkenner

Misschien is het een optie om een 2de afstandsbediening te kopen.
Google op RC2733501/03b en je vind talrijke sites die dit aanbieden.
Bij Aliexpress (https://www.aliexpress.com/i/32886088863.html) vond ik er voor 12$.

Mvg,
Guy

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen