Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-01-24 03h02
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
De overschakeling naar de androidboxen met de te verwachten kinderziektes en de recente technische netwerkproblemen hebben geleid tot het regelmatig resetten van de decoder.
Vervelend daarbij is dat het 'home'scherm (onder oranje knop) ook terug naar een standaard indeling veranderd.
Is het mogelijk om de persoonlijke instelling van dit scherm ergens te bewaren om te vermijden dat dit telkens weer handmatig opnieuw ingedeeld moet worden?
Als deze mogelijkheid niet bestaat, kan die bij een volgende update toegevoegd worden?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
ipv te resetten, doe eens power off, minuut wachten en terug power on
persoonlijke instellingen worden dan bewaard, bij een reset niet
Ik heb die in een jaar een paar keer power-off, power on moeten doen
Voor zover ik hier lees Nouveau décodeur Orange - Quelques astuces - Tribe kan de USB poort gebruikt worden om
- een usb stick in te steken met eigen films op te bekijken met VLC of zo
- een keyboard aan te sluiten (met kabel of bluetooth)
- een usb stick in te steken om het geheugen van de decoder te vergroten. Niet om films op te slaan maar voor apps die veel data stockeren
Ok, dank u voor uw opzoekwerk.
De Androidboxen hebben duidelijk nog enkele ontwikkelingsupdates te gaan.
Behalve persoonlijke lay-out instellingen, zijn er ook nog de zenderlijsten en indien mogelijk nog instellingen uit geïnstalleerde app's.
Een andere potentiële mogelijkheid zie ik in een zeer beperkte cloudopslag per abonnement. Naar mijn inschatting zijn enkel MB's per klant al ruim voldoende hiervoor.
U hoeft deze bedenkingen niet in detail gaan uitzoeken, het zijn gewoon enkele technische bedenkingen.
U bent zeker bedankt om de geleverde informatie op een schaaltje aan te bieden.
Met vriendelijke groet
Zenderlijst kun je maken, @Stef_Malle
Lees hier het antwoord van @Pletse Opgelost: Handleiding nieuwe tv box - Tribe (orange.be)
Het enige wat ik doe is
- CEC
- ondertiteling
- de slaapstanden uitzetten - De decoder start vanzelf op - Tribe (orange.be)
Zenderlijst doe ik niet - ik ken de nummers van buiten. 2, 3, 26 en een paar andere