Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-04-22 09h16
Antwoorden: 24 antwoorden
Hallo allemaal,
zoal velen hier al gelezen hebben heeft Orange sinds vorige maand zijn nieuwe android TV-box uitgebracht.
Ik heb sinds vorige week eentje in gebruik en dit zijn mijn bevindingen na de installatie en de nodige updates:
-eerst en vooral is het een verademing qua grootte van het toestel, wat een verschil met de grote oude “baksteen”.
-opnames worden tegenwoordig niet meer via de harde schijf opgenomen maar via de cloud. Minpunt hierbij wel is, en dit heb ik reeds aan Orange gemeld, na het opnemen van een VTM programma weigert hij dit af te spelen, zowel via de TV-box als via de Orange TV plus app. Bij andere kanalen lukt dit probleemloos.
-Fijn dat apps als VRT Nu en VTM Go voorgeïnstalleerd zijn. Wanneer je eens een programma bent vergeten opnemen kan je het nog altijd via deze weg een programma herbekijken. Ook streamingdiensten Disney+, Prime Video en Streamz zijn voorgeïnstalleerd.
-Netflix is standaard niet geïnstalleerd op de TV-box en is (voorlopig) ook niet te installeren via de Google play store. Ik hoop dat Orange dit snel mogelijk maakt.
-Standaard staat de box ingesteld op een refresh rate van 60 Hz, ik heb dit op 50Hz gezet aangezien ik bij het bekijken van een voetbalmatch of een snelle actiescène nogal “schokkerig” beeld te zien kreeg.
-Je hebt de mogelijkheid om HDR te activeren op de TV-box. Momenteel zie ik hier niet de meerwaarde van in en staat dit bij mij uit. Als er mij iemand kan vertellen waarom ik dit zou moeten aanzetten, dan hoor ik het graag! 😉
-Google Assistent via de afstandsbediening is een pluspunt maar werkt niet altijd even vlekkeloos. (Bv. bij het zeggen “Open de app Streamz”, dan wordt er een Google zoekpagina geopend omdat hij dit verstaat onder “Streams”.
met andere woorden, er zijn heel wat positieve zaken aan dit nieuwe toestel, maar ook heel wat verbeterpunten. Ik hoop dat Orange hier snel werk van maakt. 🤞
Er is een update van de software beschikbaar voor de nieuwe tv-box. Welke wijzigingen en/of verbeteringen er zijn is mij niet gekend.
Hallo
update gedaan
zit geen oplossing in voor mijn probleem
groeten
Dankuwel voor de info.
Ben je nieuwe klant of bestaande klant?
Als bestaande, heb je dan een meerprijs moeten betalen voor de nieuwe decoder?
Gr
Het kost een bestaande klant 49 EUR voor zelf installatie @CD84
of 49 + 59 als er iemand moet komen om te installeren
Orange lanceert zijn nieuwe decoder ! - Tribe
Wat zijn de regels voor een commerciële ruil?
- Via de 5000
- Het kost 49 € + 59 € voor de technicus. Je hebt ook de mogelijkheid om het te installeren in doe-het-zelf
- De prijs van €49 is per bestelling, dus als u een omruiling van meerdere decoders aanvraagt, zal dat 1x€49 zijn, niet per apparaat.