annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Coax aansluiting niet bij de tv

Topic gestart op: 27-12-19 09h55

Antwoorden: 4 antwoorden

IrisOost
Aspirant verkenner

Coax aansluiting niet bij de tv

Hallo! Ik wil graag overschakelen naar Orange, maar ik las dat de tv-decoder (en dus niet enkel de modem) moet aangesloten worden met een coax-kabel. Die zit bij mij echter helemaal niet in de nabijheid van de tv en het verbaast mij ergens ook dat in de huidige tijden van digitale netwerken, dit nog nodig is. Mijn huidige decoder is al jaren via wifi-bridge verbonden met de modem. 

Hebben jullie wifi-toepassingen of ben ik verplicht om ofwel de werken te doen om de coax-kabel door te trekken, ofwel via Chromecast en de tv-app tv te kunnen kijken bij orange?

Labels (4)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
NelsonM
Orange-werknemer

Hallo! Ik wil graag overschakelen naar Orange, maar ik las dat de tv-decoder (en dus niet enkel de modem) moet aangesloten worden met een coax-kabel. Die zit bij mij echter helemaal niet in de nabijheid van de tv en het verbaast mij ergens ook dat in de huidige tijden van digitale netwerken, dit nog nodig is. Mijn huidige decoder is al jaren via wifi-bridge verbonden met de modem. 

Hebben jullie wifi-toepassingen of ben ik verplicht om ofwel de werken te doen om de coax-kabel door te trekken, ofwel via Chromecast en de tv-app tv te kunnen kijken bij orange?

Hallo @IrisOost,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @patrick2 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! Wat hij zegt is correct 🙂

Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@IrisOost  het is inderdaad nodig dat er een coax kabel ligt om de decoder aan te sluiten. Uit uw verhaal te lezen bent u Proximus klant en die hebben geen coax kabel. U kan ook geen gebruik maken van de Orange TV app zolang de decoder niet is aangesloten dus dat is niet echt een oplossing. De decoder zelf werkt wel op wifi dus voor interactiviteit te hebben is dat in orde. 

De moderne tijden zijn niet zo modern als het lijkt omdat men nog altijd met de coaxkabel werkt. 

Dus als u gebruik wil maken van de decoder dient u de kabel door te trekken naar de betrokken plaats waar de decoder komt te staan. Tenzij u een wandcontact doosje hebt waar de tv staat , daar staat FM en TV op , daar kan wel de coax aansluiting op dan moet u geen kabels trekken.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


IrisOost
Aspirant verkenner

Bedankt voor uw reactie.

Dat wandcontactdoosje is er wel, maar niet op de plaats waar mijn tv staat. Ik dacht dus om de tv-decoder daarop aan te sluiten, maar dan wel via Chromecast tv te kijken. Ik ontzie mij de werken om eerlijk te zijn.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@IrisOost  dan zijn er twee opties.

1: u trekt van daaruit een coaxkabel tot aan uw tv en werkt dat weg met een kabelgootje. Weet dat ik uw indeling niet ken thuis en ook niet weet hoeveel meter het is. Maar veel werk hoeft dat niet te zijn. 

2: als u de werken echt niet wil doen dan kan u daar op die plaats de decoder neerzetten. De decoder zal wel met een tv verbonden moeten zijn met een tv om de decoder gebruik klaar te maken. Dus dat maakt het moeilijker. Want u heeft die decoder nodig om de Orange TV app gebruik klaar te maken en te kunnen gebruiken.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen