annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Topic gestart op: 20-03-18 21h41

Antwoorden: 29 antwoorden

Thommy
Gewaardeerd verkenner

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Hallo iedereen.

Ik ben Orange klant van eind december 2017, hiervoor ben ik jaren Telenet klant geweest (Whoppa abbo).

Toch even mijn bevindingen hier neerschrijven. Heb een Love met Panter abbo + dubbel data.

tldr: decoder doet mijn gebruikservaring de das om

Voordelen:

Voor mij een ideaal pack. Tv + Internet + GSM. Vaste telefonie is voor mij nutteloos dus dit pack is perfect voor mij.

-Internet: Speed “maar” 100Mbps download vs 200Mbps maar is in praktijk meer dan voldoende. Ik ben een downloader en gamer en kan hier perfect mee verder. Door de "Fair use policy" bots ik ook niet tegen download limieten. Lokaal instelbare router is ook mooi meegenomen.

-Tv: Doet wat het moet doen buiten wat hekelpuntjes in de gebruikservaring die ik voordien niet had. (To be continued..)

-GSM: Heb ik nergens een klacht over. Zeer goed product en dubbel data!

Nadelen:

-Internet: Zoals hierboven beschreven, tevreden van. Paar keer dat de LAN verbinding wegvalt (3-4 keer sinds december tot maart) Router reboot lost het probleem op. No big deal. WiFi kan ik niet over oordelen, ik gebruik een dedicated access point (Unifi AC Pro).

-Tv: Hier begint het verhaal en de reden van mijn post..

Eerst indruk Vs Telenet decoder -> Traag! Zappen gaat niet vlot, tv-gids laad traag en soms geen leest hij geen data uit. (Aangesloten via gigabit LAN) Er zit steeds een delay van een paar seconden op tijdens het zappen. Beeld schokt enorm en schiet dan na een second of 2-3 wel terug in gang. Lijkt een algemeen probleem en zou er al sinds beta-test inzitten. 

Opzich heb ik me hier bij neergelegd en was er aan "gewent" na een week gebruik. Zal ook wel met een firmware upgrade op te lossen zijn.. Ooit. Hadden ze een paar euro meer besteed aan de hardware in de digicorders was dit waarschijnlijk nooit een issue geweest en waren er een boel gebruikers happy.

Nu mijn grootse probleem/ergernis. Mijn decoder zat in een afgesloten kast met weinig airflow. (Stuur alles aan via IR blasters.) Ik begon last te krijgen van spontane reboots en kon dit enkel oplossen door de digicorder een tijd uit te laten en te herstarten. Mijn directe idee was dat het toestel gewoon te warm werd en overhitte (nooit gehad met Telenet digicorder). Ik heb 2 ventilators geïnstalleerd in de kast (1 op het toestel en 1 die lucht naar buiten blaast via een gat in de achterkant 2*120mm). Kast voelt vanbinnen nu zelfs koud aan en dacht dat het probleem van de baan was, heb zeker 3weken geen problemen meer gehad.

Nu sinds gisteren beginnen de spontane reboots opnieuw. Alles voelt koud aan dus dat kan het probleem niet zijn. Manueel de stekker eruit of via de knop helpt niet. Boot sequentie start maar geraakt zelden tot het einde. Soms krijg ik een paar sec beeld te zien en valt hij weer uit.

Gisteren heeft dit van +-20u tot 0u geduurd en plots kwam hij erdoor en bleef werken. Vandaag rond 20u hetzelfde verhaal. Het is nu 21:30u en hij probeert nog steeds te booten. Again, manual reset helpt niet.

Ik zie het niet zitten om naar de helpdesk te bellen. Enig idee wat er nog te doen valt of is die digicorder hardware gewoon.. Brol?

Filmpje ge-upload met geluid van de bootloop.

https://youtu.be/FKZxDrY0Atk

 

Labels (2)
29 ANTWOORDEN 29
Chiquita
Aspirant genezer

Leg telenet naast orange en dan zie je direct dat hier een "probleem" mee is.
Of het aan de GUI ligt of aan de decoder, i don't know...

Wat ik wel weet is dat mensen misschien eens minder moeten mierenneuken.
Je kunt op alles commentaar hebben en over alles een probleem maken
Ikzelf ben naar Orange overgestapt omdat Telenet te duur is voor wat ik krijg. ik heb nu sneller internet en betere digitale tv (op mijn maat: minder zenders die ik toch nooit bekijk, geen tvtheek nodig, gratis elevensport is plus).

Dan kan ik leven met deze "bug" hoor, ik bekijk het positief 🙂

 

0 pluimen
StephanT
Gewaardeerd verkenner

Groot gelijk! Het beeld van Orange is inderdaad beter omdat de resolutie hoger is, een lagere resolutie is de prijs die je betaalt voor meer zenders en meer mogelijkheden! Overigens een gouden tip: voor 44€ kun je bij Amazon Prime gaan en je kunt het hele jaar door voor deze som films kijken en een paar knappe series!

0 pluimen
Thommy
Gewaardeerd verkenner

" Het beeld van Orange is inderdaad beter omdat de resolutie hoger is, een lagere resolutie is de prijs die je betaalt voor meer zenders en meer mogelijkheden!"

Vanwaar komt dit?

Ik kies hier zelf helemaal geen kant. Ik pen hier enkel mijn gebruikservaringen neer. Het traag zappen en sync issue is er nu eenmaal, ik kan dat helemaal niet ontkennen. Stoor ik me er aan? Ja ik het begin wel, maar je betaald er ook minder voor. En ik ben er zoals ik eerder al zei, aan gewent geraakt. Iedereen heeft hier natuurlijk een eigen menig over.

Er is alvast ruimte voor verbetering denk ik dan 🙂 Bekijk het als positive feedback?..

0 pluimen
StephanT
Gewaardeerd verkenner

De resolutie kun jecontroleren via je TV, maar hoe juist hangt van je model af. 

0 pluimen
StephanT
Gewaardeerd verkenner

Het is inderdaad al een tijdje geleden, dus zijn het oudere toestellen. Maar ik heb nu eens expliciet gezapt en zie geen probleem met de snelheid! Bovendien, denk ik, zap je ook niet uren aan één stuk in het wilde weg, maar ja, dat is natuurlijk ieder zijn zin...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen