annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder start vanzelf op met smart TV

Topic gestart op: 11-08-22 14h07

Antwoorden: 13 antwoorden

EBSC
Aspirant verkenner

Decoder start vanzelf op met smart TV

OPGELOST

Hallo

Wij hebben het probleem dat onze decoder automatisch opstart als wij onze smart tv (LG nano886PB) inschakelen.
Meer nog, als we switchen naar bv de Netflix app, dan blijft de tv terug switchen naar de decoder.
Zetten we de tv uit, dan start de decoder, en bijgevolg de tv, ook opnieuw op.
Lijkt alsof de decoder de "voorkeur" heeft.

Deze zaken gebeuren 4-5x na elkaar, daarna lukt het om bv een andere app te starten of de tv uit te schakelen.

Aangezien we op een andere HDMI een ander toestel hebben aangesloten (PS4) en die niet automatisch opstart wanneer de tv aangezet wordt noch vanzelf terug switcht, vermoed ik dat het probleem bij de decoder zit.
(Naast dit probleem neemt hij geregeld ingestelde series niet op, loopt hij vast, kan niet opgezet worden,...)

Heb al gezocht naar instellingen maar kan deze niet vinden.
Zie ik ergens over of is dit een defect van de decoder?
Nog mensen met dit probleem?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Zou eens beginnen met de CEC uit te schakelen

(1) in de menu van de decoder

(2) in de menu van de TV

Als dit lukt kan je daarna 1 van de twee eens proberen aanzetten - welke weet ik ook niet

Je zult dan wel de decoder en  TV apart moeten aanzetten/afzetten

Wat het vastlopen van de decoder betreft- zorg dat er voldoende verluchting boven/onder/naast de decoder is zodat die kan afkoelen.  Plaats er desnoods 4 halve kurken onder - of van die zelfklevende voetjes die je in de brico kunt kopen

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
EBSC
Aspirant verkenner

Bedankt voor jullie tip! Probleem van het automatisch switchen blijkt opgelost. Cec op decoder uitgezet, deze instelling vind ik niet terug op de tv.

Jammer dat die cec functie een fout geeft want op zich is het wel handig om met maar 1 afstandsbediening te werken. Als ik door het forum ga dan zie ik dat er wel meerdere werkpuntjes zijn aan de decoders 🙂

Nogmaals dank!

Cdt24801
Wijze
Wijze

@EBSC 

Ik ga hier @Gregory bijtreden.

Bij het lezen van uw relaas dacht ik meteen aan de CEC. Zet die uit op uw decoder en hoogstwaarschijnlijk zal uw probleem dan opgelost zijn.

Of op zijn minst het probleem van het automatisch aangaan en switchen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
MarianneF14
Aspirant verkenner

Mijn smarttv start vanzef op na een paar uur. Deze nacht stond ik op en hij was weer vanzef opgesprongen. Wat doe ik hieraan? 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Zou eens beginnen met de CEC uit te schakelen

(1) in de menu van de decoder

(2) in de menu van de TV

Als dit lukt kan je daarna 1 van de twee eens proberen aanzetten - welke weet ik ook niet

Je zult dan wel de decoder en  TV apart moeten aanzetten/afzetten

Wat het vastlopen van de decoder betreft- zorg dat er voldoende verluchting boven/onder/naast de decoder is zodat die kan afkoelen.  Plaats er desnoods 4 halve kurken onder - of van die zelfklevende voetjes die je in de brico kunt kopen

Leden met de meeste pluimen