Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-12-24 19h36
Antwoorden: 3 antwoorden
Continu zie ik iedere paar minuten dat mijn decoder meld 'controleer of een decoder is aangesloten' en twee seconden later 'verbinding is hersteld volledig functionaliteit is weer beschikbaar' ...om ineens 5 seconden later dezelfde cyclus te zien.
Niet alleen storend maar als je een opname terugkijkt loopt het ook gewoon niet.
Stroom eruit trekken helpt meestal.
Statisch IP adres instellen hielp. Tot ik vandaag weer hetzelfde had, en dan ook niet met wifi kan verbinden. Uitgezet staat dan bij het netwerk. Instellingen van de tweede DNS aangepast en nu werkt het weer... hoe lang vraag ik me af, m'n vrouw vertwijfeld al, want gewoon tv kijken lukt vaak niet. Is dat nou de kwaliteit die Orange levert? Ben net nieuw bij deze provider.
als de verbinding een probleem is, kan je ook een test doen via de decoder zelf om te kijken hoe je verbinding is.
Misschien is het ook wel een optie om via een powerline te werken voor je decoder, dan hoef je niets extra aan je wifi te doen.
Als je ook problemen hebt met wifi via de laptop of gsm bijvoorbeeld, kan je natuurlijk wel opteren voor een extra access point of een mesh ding.
Heb je een draadloze verbinding of bekabeld ?
Hey @Nije ,
Ik vermoed dat de TV Box onstabiele internetverbinding heeft en daardoor alles misloopt. Dit heeft volgens mij niet direct iets te maken met "kwaliteit dat Orange levert". Maar ik begrijp je redenering en het is inderdaad geen leuke start op deze manier.
Nu, om je verder te kunnen helpen;
1. Ik veronderstel dat de TV Box verbonden is via wifi en niet via een UTP?
2. Staat de wifi modem ergens in een berging/garage en niet in de living?
3. Hoe zit het met de wifi verbinding thv de TV Box? Ga er eens naast zitten en doe eens een speedtest met de GSM. Zo heb je al een kleine indicatie van de snelheid.
4. Mocht de snelheid of het bereik van de wifi net niet genoeg zijn dan kun je overwegen om een mesh systeem te plaatsen. Dit mag gerust een eigen systeem zijn, of eentje van Orange die je zelf plaatst of laat plaatsen door Orange.
Als de TV Box een stabiele internetverbinding heeft dan vermoed ik dat dit "gespook" zal opgelost geraken.