annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder werkt niet correct met projector

Topic gestart op: 15-02-18 11h28

Antwoorden: 6 antwoorden

Sven
Gewaardeerd verkenner

Decoder werkt niet correct met projector

Hallo,

wanneer ik de decoder aansluit via HDMI op mijn projector dan 'trilt' het beeld. Dit is niet het geval wanneer ik mijn PC, AppleTV of Chromecast aansluit. Ook had ik dit probleem niet met mijn vroegere Telenet Decoder. Het probleem ligt dus duidelijk bij de Orange decoder.

Google zegt me dat dit kan zijn omdat de decoder niet in de juiste resolutie&frequentie doorstuurt. Maar in de instellingen staat bij resolutie enkel 'automatisch' en ik kan dit niet manueel veranderen.

Heeft iemand anders ook dit probleem?

 

Bedankt.

 

 

Labels (2)
6 ANTWOORDEN 6
jodianim
Gewaardeerd verkenner

Het idee van Tom lijkt mij inderdaad een mogelijkheid te zijn, aangezien de decoder een 'cable select' doet (neemt instellingen over van het aangesloten apparaat).

Als je de mogelijkheid hebt deze op 1080p in te stellen, zou dit het beste zijn voor het beeld, 720p gaat ook, maar dan heb je veel kwaliteit verlies.

 

0 pluimen
JorisM
Gewaardeerd verkenner

Ik heb orange tv enkel tijdens de testfase gebruikt maar toen wel altijd via projector gekeken. Nooit enige last van gehad... 

0 pluimen
Sven
Gewaardeerd verkenner

Heb ontdekt dat de decoder een verticale frequentie refresh doorstuurt van slechts 25Hz. Dit natuurlijk veel te laag. Sluit ik mijn AppleTV aan dan heb ik de verwachte 60Hz. (Zie screenshots van het menu van de projector)

0 pluimen
KimD
Moderator
Moderator

Hallo Sven,

 

Bedankt voor je bericht op Tribe. Ik raad je aan hiervoor even contact op te nemen met mijn collega's van de dienst kabel op het nummer 5000 en opties 4-3-2-1. Zij zoeken met plezier samen met jou naar een oplossing.

 

Groetjes,

Kim

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen