annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder werkt niet correct met projector

Topic gestart op: 15-02-18 11h28

Antwoorden: 6 antwoorden

Sven
Gewaardeerd verkenner

Decoder werkt niet correct met projector

Hallo,

wanneer ik de decoder aansluit via HDMI op mijn projector dan 'trilt' het beeld. Dit is niet het geval wanneer ik mijn PC, AppleTV of Chromecast aansluit. Ook had ik dit probleem niet met mijn vroegere Telenet Decoder. Het probleem ligt dus duidelijk bij de Orange decoder.

Google zegt me dat dit kan zijn omdat de decoder niet in de juiste resolutie&frequentie doorstuurt. Maar in de instellingen staat bij resolutie enkel 'automatisch' en ik kan dit niet manueel veranderen.

Heeft iemand anders ook dit probleem?

 

Bedankt.

 

 

Labels (2)
6 ANTWOORDEN 6
Sven
Gewaardeerd verkenner

Hallo,

ik vrees dat dit de helpdesk hun petje te boven gaat. Ze hebben zelfs geen optie in hun dossier om het probleem te omschrijven. 

Voor mij is de oorzaak meer en mee duidelijk. De decoder stuurt een 1920x1080i 50Hz. De “i” staat voor interlaced en betekent dus in werkelijkheid slechts 25Hz (wat mijn screenshot overduidelijk bewijst). Wat nodig is is dat de decoder bvb 1280x720 stuurt (zoals de appleTV) maar zoals vermeld kan ik het niet aanpassen (enkel automatisch is mogelijk in de settings. 

Alle respect voor de helpdesk, maar dit gaan ze nooit verstaan. En ik heb hen verteld over deze post met al mijn info, maar dat interesseerde hun niet. Het was van “hebt u de decoder al herstart?” 😕

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hoi Sven,

 

Kijk eens in de instellingen van je projector, of je deze vast op 720p kan instellen waardoor de decoder zijn automatische instelling zich daarop gaat richten.  Tis maar een ideetje 🙂

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen