annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decorder gaat vaak offline. Hoe oplossen?

Topic gestart op: 19-11-20 19h29

Antwoorden: 4 antwoorden

Evi_88
Gewaardeerd verkenner

Decorder gaat vaak offline. Hoe oplossen?

Dag iedereen,

Mijn decorder is gekoppeld aan de Orange tv app zodat ik vanop afstand programma's kan programmeren etc.

Nu gebeurt het echt regelmatig dat ik in mijn app de melding krijg dat ze geen decorder kunnen vinden. Dan moet ik altijd alles verwijderen van instellingen en soms de decorder zelfs uit het stopcontact halen om hem daarna opnieuw te verbinden met internet en de koppeling met de app te maken.

Hoe zorg ik ervoor dat dit niet meer voorvalt? Of wat kunnen de oorzaken zijn?

 

Alvast bedankt.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
JonasM
Gewaardeerd verkenner

Ik zou eens proberen te verbinden via ethernetkabel (indien je nu via WiFi bent verbonden). Indien via ethernetkabel verbonden, de kabel eventueel eens vervangen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Evi_88 Heb dit ook al voorgehad.

Het verleden heeft me het volgende geleerd

Het is niet nodig van decoder te herstarten, koppeling weg en opnieuw doen.

Het gebeurt ook dat geen decoder gevonden na een seconde of zo verdwijnt en er toch contact komt

De reden van geen decoder gevonden is gewoon dat de app niet tot bij je decoder kan via het netwerk.

De verbinding naar je decoder toe gaat, vermoed ik, van je app via wifi of 4G naar de server(s) van Orange en van daar terug je wifi of vaste kabel binnen naar de decoder.

Op het stuk van verbinding maken app <> decoder zit een time out van een paar seconden.  Kan er geen verbinding gemaakt worden, dan zegt hij dat hij geen decoder vindt.

Kan dus ook dat de service op de server van Orange tijdelijk niet werkt of overbezet is

Wat het voor mij altijd gedaan heeft is het later opnieuw proberen.  Kan wel een paar uur duren

De App van mijn phone doen, koppeling weg, terug koppelen gaat in zulke gevallen ook niet goed aangezien de verbinding via de server van Orange tijdelijk niet werkt.  Heb daar in den beginne veel op gevloekt en ook veel tijd mee verloren.  Nu wacht ik wat en alles is sindsdien goed gekomen

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Evi_88  je zou al eens kunnen kijken of je decoder niet in zijn geheel uitvalt en of deze ook niet zonder internet komt. Nu is dat lastig te controleren op afstand maar het zou kunnen dat je internet verbinding weg valt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@Evi_88 

Mijn decoder was vroeger via wifi verbonden, maar dat was niet stabiel. Viel gewoon uit. Ik heb deze nu verbonden met een netwerkkabel. Geen problemen meer gehad. Kan alles via de app doen nu.

Om te kijken of je decoder verbonden is
*Instellingen*
Technisch -- Netwerk

Dan kan je kijken wat je verbindingsstatus is.

Leden met de meeste pluimen