annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Digitaal kijken zonder decoder

Topic gestart op: 25-10-21 22h52

Antwoorden: 9 antwoorden

KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Digitaal kijken zonder decoder

OPGELOST

Hoi hoi,

mijn mama woont in een woonzorgcentrum.

Daar hebben ze een Orange aansluiting en mijn mama kijkt nog analoog.

Sinds enige tijd krijgt ze de melding dat het analoog signaal gaat verdwijnen.

Op de website van Telenet (kabel van Orange is eigenlijk van Telenet) vond ik de procedure om digitaal te kijken via de kabel. Haar tv ondersteunt digitale tuner C en de programmatie verliep vlot. De 23 kanalen op de kabel zijn voldoende voor haar. Echter, de digitale kanalen verdwijnen plots, enkel één en canvas blijven staan...

Waar kan dit aan liggen? De sterkte van jullie signaal? Op de kanalen die plots verdwenen zijn komt de melding 'verstoord signaal'. Moet ik andere instellingen ingeven dan weergegeven op de Telenet site? Zo ja, kunnen jullie me hiermee helpen?

Ik zou het erg vinden moest mijn mama plots een decoder nodig hebben en dito maandelijkse factuur erbij. Dat is niet simpel voor mensen van een bepaalde leeftijd; zowel op technisch vlak als op financieel gebied. Plus jullie hebben ook geen pack op haar maat; ze heeft geen nood aan internet, enkel tv en af en toe eens bellen (mobiel abonnement bij jullie).

Hopend op een gunstig antwoord,

Kevin

2.14.0.0
Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Hoi iedereen,

ik was jullie nog de oplossing verschuldigd: een nieuwe tv!
Ook al had haar 'oude' tv (10j) een tuner voor het compacte digitale signaal, de zenders verdwenen te pas en te onpas. Meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, herprogrammaties enz ten spijt...

€300 armer, maar geen digibox en abonnementskosten en de mama blij met haar groter scherm 😉

 
2.14.0.0

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Hoi iedereen,

ik was jullie nog de oplossing verschuldigd: een nieuwe tv!
Ook al had haar 'oude' tv (10j) een tuner voor het compacte digitale signaal, de zenders verdwenen te pas en te onpas. Meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, herprogrammaties enz ten spijt...

€300 armer, maar geen digibox en abonnementskosten en de mama blij met haar groter scherm 😉

 
2.14.0.0
0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Ik kijk orange tv op mijn ipad.

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Goedemorgen Kevin,

Om digitale tv te kunnen kijken heb je een kaartje nodig, zoals van Telenet: https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

Orange heeft nog geen kaartje zoals dit. Enkel de "staatszenders" één, ketnet en canvas zijn gratis digitaal te bekijken. Je zal dus toch moeten kijken naar een digicorder ofwel een kaartje van Telenet activeren op iemand zijn telenet abonnement. Dit kan dan gewoon werken in haar TV.

KevinVdG
Gewaardeerd verkenner

Hoi Jeroen,

ik heb alles naar fabrieksinstellingen gezet en daarna terug de digitale kanalen op de kabel geïnstalleerd en nu blijkt alles te werken.

🤞🤞🤞 dat de kanalen deze keer blijven staan.

Op de compacte digitale partitie staan 22 of 23 kanalen en die komen nu binnen zonder enig kaartje of decoder of chromecast. Enkel de dvb-c tuner die zijn werk doet. Of voorlopig toch nog 🤞🤞🤞

Leden met de meeste pluimen