Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-04-20 16h56
Antwoorden: 20 antwoorden
Via deze weg hopen we dat iemand ons misschien kan helpen of tips geven. Mijn grootouders zijn klant bij Orange en hebben sinds vier dagen geen tv-connectie meer. We doorliepen het stappenplan, van te ondernemen acties. Maar desondanks geen resultaat. We namen contact op met de helpdesk maar zij kunnen ons niet verder helpen. Hebben jullie enige ervaringen hiermee en enige suggesties? (Voor alle duidelijkheid, de facturen zijn allemaal betaald😊) het is heel erg voor deze mensen dat ze in tijden van corona, zelfs niet meer kunnen zappen. Alvast dank voor de helpende reacties.
@Anonymous Telenet bellen heeft geen zin. Die gaan je niet helpen omdat je Orange klant bent ondanks dat je hun kabel gebruikt. Orange dient namelijk een dossier te maken en door te sturen naar Telenet en dan moeten hun dat afhandelen. Dan koppelen ze het terug naar Orange en Orange weer naar de klant.
Als er bij ons in de straat iets scheelt aan de kabelaansluiting dan bellen wij naar Telenet. Telenet is de beheerder van de kabel en zijn aldus verantwoordelijk. We zitten hier met 7 Orange klanten in mijn straatje op een totaal van 11 gezinnen en als er een panne is (buiten aan de paal) is 015/666666 het nummer om te bellen. Binnen de 24 uur staat er dan een gele camionnette op de stoep.
Mvg,
Yves
ps: En dat TS eerst begint met de decoder of kabelaansluiting uit te sluiten van het probleem. Dan zijn we toch al een stap verder 🙄.
@Anonymous ik ken het nummer en ken de auto's ( die niet geel zijn ) heb jaren voor Telenet gewerkt .Telenet is geen beheerder van de kabel dat is nog altijd Infrax ( tegenwoordig Fluvius ) Maar ik weet ook dat de procedure die u aanhaalt niet de juiste en correcte manier is. Als er een storing is bij Telenet bel ik ook niet eerst Orange om dit te melden. Dus storing bij Orange is melden bij Orange en die moeten het bekijken en oplossen. Ken de procedures te goed.
Beste,
dank je voor alle info. Ik heb net met mijn vriend alle opties, die jullie aanhaalden bekeken. Maar hij zei dat het ging om een ‘activatie probleem’.
Ik snap dat het niet de normale gang van zaken is om eerst Telenet te contacteren, maar wij zijn inmiddels sinds begin januari 2020 aan het proberen om alles in orde te krijgen. Wij moeten steeds maanden wachten vooraleer het probleem wordt bekeken.
Ik ben op zoek naar een manier om het probleem te verhelpen zonder maanden te moeten wachten. Ik vrees als ik moet wachten op de dienstverlening, dat ik geen gehoor krijg.
groeten, fijne zaterdag en heel veel dank voor al jullie tips. Mochten jullie nog een manier weten om iemand te contacteren bij orange, ben ik 1 en al oor.
@Nikita1 een activering probleem is bij Orange daar zit Telenet niet tussen.
Dat je Telenet niet kan bellen is normaal want dat is geen Orange . Bij een probleem met Orange bel je naar Orange en die moeten verder bekijken wat de oorzaak is. Orange huurt enkel de kabel dus de kans is meestal kleiner dat het aan de kabel ligt dan ergens intern een probleem.
Je kan altijd beste via messenger versturen. Oke nu in deze tijden is het wat vervelend om iemand direct te spreken. Maar zo doe ik het ook en dat werkt perfect moet ik zeggen.
Fijn weekend en geniet nog van het mooie weer en keep it safe !