Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-05-23 17h31
Antwoorden: 8 antwoorden
We zijn nu een maandje of 2 veranderd van Telenet naar Orange. Tevreden maar ons TV-beeld op dezelfde televisie is niet meer vloeiend, bij Telenet hebben we hiermee nooit problemen gehad. We hebben de nieuwe modem alsook de nieuwe Tv-decoder. Het signaal is onlangs gecheckt door een technieker, overal is het signaal goed. Coax-koppelingen zijn overal gecontroleerd en zijn goed. De technieker heeft een nieuwe Tv-decoder (zelfde nieuw model) geïnstalleerd en een nieuwe hdmi van decoder naar TV geïnstalleerd. Het probleem blijft bestaan. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?
Dit komt doordat je te weinig data ontvangt op je decoder. Heeft niets met je toestellen of aansluiting te maken. Je hebt minsten 10 a 20 MB/seconde nodig om goed beeld te hebben. Heb hetzelfde probleem en soms krijg ik slechts 2MB/seconde binnen en heb dan slecht beeld. Je kan dit meten via een app op je GSM bvb OpenSignal. Waarschijnlijk zijn het werken of nabij gelegen decoders van buren die veel data afnemen.
Is dit probleem opgelost?
Wij hebben momenteel hetzelfde probleem. Netflix, Disney+, allemaal geen probleem om te kijken. Als we gewoon tv kijken blijft nu en dan het beeld even 'laggen'/hangen. Geluid gaat verder maar het staat voor 2 seconden vast en gaat dan verder.
Hebben al nieuwe HDMI kabel en andere HDMI poort geprobeerd. En ook alle andere bedrading gedubbelcheckt. Ook is de decoder al gereset. Geen resultaat.
Is dit probleem opgelost? Ik heb namelijk net hetzelfde probleem. Elke paar seconden schokt het beeld. Echt om gek van te worden.
Kabels controleren, evt loskoppelen en terug goed insteken
Bij direct (live) kijken mag je dit niet hebben - is via coax. Als je opnames beziet kan het gebeuren dat het beeld niet vlug genoeg toekomt - opnames bekijken is via internet (IPTV) zoals netflix, VrtMax, VtmGo