annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geluid opeens weg

Topic gestart op: 18-09-20 00h58

Antwoorden: 3 antwoorden

Spukky
Gewaardeerd verkenner

Geluid opeens weg

OPGELOST

Hoy iedereen,

Vandaag thuis gekomen van het werk, we zetten de TV aan en we krijgen wel beeld geen geluid.
Instellingen gecontroleerd, decoder herstart, niets.
Wel nog geluid bij het kijken naar netflix of YouTube, maar niets via de decoder.

Dus even de HDMI in een andere poort geprobeerd, nog steed niets, dan even een andere HDMI kabel geprobeerd, nog steeds geen geluid enkel beeld.

Ook de opnames op de decoder zijn geluidloos, zelf een opname die gisteren nog gewoon perfect werkte is nu zonder geluid.

Volume van de TV en decoder staan beide trouwens aan.

Ik had hier ook nog een optische geluidskabel liggen, dus deze ook even geprobeerd, maar zelf via deze geen geluid uit de digibox te krijgen.

Trouwens ook geprobeerd de digibox terug naar fabrieksinstellingen

De TV is een samsung 6 serie, misschien ligt het hier aan? hier ook al in de instellingen zitten zoeken maar alles lijkt in orde.

Is er nog iets dat ik kan proberen?

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Spukky
Gewaardeerd verkenner

Na het posten van deze vraag ben ik nog wat verder aan het zoeken of het probleem toch niet bij de tv ligt.
Dus google ik op "samsung hdmi no sound" en ik vind een topic ( https://www.cnet.com/forums/discussions/no-audio-via-hdmi-directv-genie-samsung-4k-smart-tv-641665/ )  waar een gelijkaardig probleem is.
Hier geven ze als tip de HDMI kabels uittrekken en de stroom uizetten. 60 seconden wachten, stroom terug aanzetten, alles opzetten en de hdmi kabels terug instekken. 
En wonder boven wonder dit werkt. opeens terug geluid.

Het probleem zou iets te maken hebben met 4k hdmi poort op de tv in combo met niet hdmi apparaten.

Super blij het is half 2 maar we kunnen terug tv kijken, nog snel vive le velo kijken en dan slapen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@Spukky  als je alles geprobeerd hebt wat je beschreven hebt denk ik niet dat je nog iets kan doen. Eventueel eens zien of je Dolby kan uitzetten op de tv en of de decoder en zien of je geluid hebt. Zo niet dan beste eens de klantendienst contacteren en eventueel een nieuwe decoder laten plaatsen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Spukky
Gewaardeerd verkenner

Na het posten van deze vraag ben ik nog wat verder aan het zoeken of het probleem toch niet bij de tv ligt.
Dus google ik op "samsung hdmi no sound" en ik vind een topic ( https://www.cnet.com/forums/discussions/no-audio-via-hdmi-directv-genie-samsung-4k-smart-tv-641665/ )  waar een gelijkaardig probleem is.
Hier geven ze als tip de HDMI kabels uittrekken en de stroom uizetten. 60 seconden wachten, stroom terug aanzetten, alles opzetten en de hdmi kabels terug instekken. 
En wonder boven wonder dit werkt. opeens terug geluid.

Het probleem zou iets te maken hebben met 4k hdmi poort op de tv in combo met niet hdmi apparaten.

Super blij het is half 2 maar we kunnen terug tv kijken, nog snel vive le velo kijken en dan slapen.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Spukky 

Fijn dat het opgelost is.

En oplossingen die je zelf in de hand hebt gehad zijn nog eens zo fijn 😉

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen