annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geregeld stroom uitschaken tv decoder gezond?

Topic gestart op: 02-03-19 15h27

Antwoorden: 4 antwoorden

user69
Gewaardeerd verkenner

Geregeld stroom uitschaken tv decoder gezond?

OPGELOST

Mijn vorige provider was Proximus en elke keer als ik het huis verliet schakelde ik altijd de stroom uit van de modem en dus ook de tv decoder. Die opnames werden bewaard in de cloud. Kwestie van bezuinigen op de energie factuur!

Na mijn overstap (ben trouwens zeer positief over Orange) heb ik hier zo mijn twijfels over als dit wel gezond is om elke dag de stroom uit te schakelen.

Want er zit hier een traditionele harde schijf in en ik hoor die regelmatig actief bezig. Het zomaar uitschakelen van de tv decoder... Kan dat? Mag dat? Gaat dat?

 

Merci.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@user69 

Er zijn zelfs mensen die een tijdschakelklok plaatsen tussen de decoder en het stopkontakt. Dit omdat ze sowieso geregeld dienden herop te starten omdat de decoder vastgelopen was. Sedertdien geen problemen meer.

Bij een goede keuze van het uit- en inschakeltijdstip zul je er geen enkele hinder van ondervinden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Anonymous
Niet van toepassing

Wij schakelen s'avonds ook altijd de decoder uit met de knop van de stekkerdoos, als we de volgende dag TV willen kijken schakelen we de knop weer aan een kwartier voor we willen kijken, dan heeft die tijd genoeg om zich klaar te zetten.

Moest hij kapot gaan dan geeft Orange wel weer een nieuwe 🙂

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@user69 

Er zijn zelfs mensen die een tijdschakelklok plaatsen tussen de decoder en het stopkontakt. Dit omdat ze sowieso geregeld dienden herop te starten omdat de decoder vastgelopen was. Sedertdien geen problemen meer.

Bij een goede keuze van het uit- en inschakeltijdstip zul je er geen enkele hinder van ondervinden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Josette
Wijze
Wijze

Wil hier ook even op antwoorden, wij schakelen alles uit als we naar bed gaan

ook tv. Wasmachine droogkast andere electrische apparaten,

na elk gebruik ervan. Is op jaarbasis een mooie besparing.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@user69  u kan en mag ten allertijde zo vaak u wil uw decoder uitschakelen ook uw modem dat is geen enkel probleem. Het is niet echt een probleem voor uw schijf die erin zit maar voor alles is opgestart duurd het langer. Natuurlijk is het nadeel ervan dat de updates niet door gaan komen. Dat wil zeggen dat als u uw decoder aanzet terug en er zijn updates geweest dat u daar op moet wachten voor deze geinstalleerd zijn . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen