annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Handleiding nieuwe tv box

Topic gestart op: 06-12-23 21h07

Antwoorden: 20 antwoorden

jowantje
Ervaren verkenner

Handleiding nieuwe tv box

OPGELOST

Bij installatie van Orange bij onze buren is er een nieuw type decoder (tv box) . De technieker heeft hen een handleiding bezorgd die niet gebruikt kan worden aangezien dit voor een vroeger type tv box met interne harde schijf bedoeld is. De software van de nieuwe tv box is totaal verschillend en is voor mensen van 80+ niet mogelijk om zonder handleiding hun tv toestel te configureren. Ik zelf ben trouwe klant van Orange en heb nog geen problemen gehad maar niettegenstaande dit kan ik ook mijn buren niet behulpzaam zijn.

Kan iemand die ervaring heeft met de nieuwe decoder mij helpen om bijvoorbeeld de zenderrangschikking te wijzigen naar de behoefte van die mensen. Ik heb gezien dat er op dit forum reeds iemand gemeld heeft in april 2022 geen handleiding kan bezorgd worden, zelfs niet op digitale weg.

Welke klant kan er tevreden zijn over de service van Orange als men een nieuw toestel die al meer dan een jaar in omloop is gebracht nog niet kan voorzien van een bijpassende handleiding?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

@jowantje , @Gregory ,

Om een nieuwe zenderlijst te maken:
Oranje vierkantje duwen op de afstandsbediening, dan kies je rechts voor "zenderlijsten", nieuwe lijst creëren, je geeft de lijst dan een naam en dan kun je een lijst maken.

Het gemakkelijkste is dat je eerst op een briefje opschrijft welke zenders je wil en al in de correcte volgorde noteren.
Eens je zenderlijst gemaakt is, kies dan de zenders die je wenst toe te voegen in de linker kolom door erop te gaan staan en op OK te drukken. Herhaal dit tot je de volledige lijst hebt gemaakt. Alle zenders die werden toegevoegd tot je nieuwe zenderlijst krijgt je in de kolom rechts te zien.

Heb je gemist van volgorde? Kies dan rechts de zender die je wenst te veranderen van plaats en blijf lang duwen op OK. Je kan de zender dan verplaatsen en druk opnieuw OK om hem "vast" te zetten op z'n nieuwe plaats.

Wil je een zender wissen uit je zenderlijst? Kies dan rechts de zender en druk 1 x kort op ok.

Eens je klaar bent moet je de zenderlijst opslaan en daarna activeren.

Druk dan op het oranje vierkantje en OK om terug naar het tv beeld te gaan. Je zal zien dat je zenderlijst actief staat en dat de zenders in jouw gekozen volgorde staan. Om makkelijk te wisselen tussen zenderlijsten kun je op de knop met 3 streepjes duwen op de afstandsbediening (links van de 0). Daar kun je de zenderlijsten bekijken en selecteren.


En zoals @Gregory hier vermeld heeft kun je een rondleiding krijgen van de TV box. Hoe doe je dit? Druk het oranje vierkantje op de afstandsbediening, ga rechts naar instellingen en ga dan helemaal onderaan naar TV Box tutorial. Dan blijven OK drukken om alles te lezen. Eens je gedaan hebt druk je terug op het oranje vierkantje om terug te keren naar het menu en daarna OK om terug te gaan naar het TV beeld.

Mocht je instellingen niet zien staan, blijven drukken naar rechts (staat soms op de 2de "pagina" van het menu).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
Gregory
Wijze
Wijze

Neen, @Josette zenders worden gekozen op de tv box, niet op de tv

Josette
Wijze
Wijze

@Gregory oké wist ik niet, dank je.

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik heb niet gevonden hoe je de zenders kunt veranderen.  En eerlijk gezegd heb ik dit bij geen enkele decoder ooit gedaan.  Deze die die ik bekijk ken ik van buiten

En dit is er ook nog als handleiding Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België

jowantje
Ervaren verkenner

Hallo Gregory, Ik vind het een spijtig dat je op de nieuwe box geen favoriete zenderlijst kan aanleggen, dit is nochtans een nuttige tool. Bij mij thuis heb ik alle zenders die we regelmatig bekijken uit de ellenlange en onlogische zenderlijst van Orange/Telenet gehaald en op de favorietenlijst geplaatst. (zo'n 15 zenders) en de voor ons belangrijkste zender op 1 gezet en de minst belangrijke op 15. Heel eenvoudig en we hoeven geen cijfertjes in te drukken of zitten scrollen met de pijltjestoetsen. Onze buren waar het om gaat zijn beiden 80+ ers en zijn niet zo bedreven in het bedienen van de afstandsbediening, dus hoe eenvoudiger hoe beter!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Is nu eenmaal zo.  Ze worden het wel gewoon van de nummers te onthouden

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen