annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe IR Extender bedienen?

Topic gestart op: 12-12-18 06h36

Antwoorden: 9 antwoorden

Geert2
Aspirant verkenner

Hoe IR Extender bedienen?

OPGELOST

Gisteren heb een ze alles komen instaleren. Alles werkt top. Behalve ik bediende onze telenet decorder met een IR extender zo dat de kast mooi toe kan blijven. De 'technieker' van Orange dac ht dat het groene lampje de ontvanger was niet dus. Heb ik de technische dienst gebeld en zij wisten enkel te melden ergens vooraan.ze vonden het wel een goede vraag. Iemand een betere suggestie. Mijn vrouw is niet tevreden als de kast heel de avond openstaat. 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Geert2  ik heb het hier getest met een oude Marmitek VideoControl3 (IR extender via coax) en dit werkt, de ontvanger van de Orange decoder zit links vooraan ergens in de buurt van de USB poort.
De IR zendmodule die je aan de binnenkant van de kastdeur kleeft moet wel recht naar die zone gericht worden.

Een ander verhaal is het zonder extender, dan lijkt het alsof de decoder overal ogen heeft.
Het werkt zo goed dat een klein gaatje in een kartonnen doos over de decoder al voldoende is om deze te kunnen bedienen.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Geert2  ik heb het hier getest met een oude Marmitek VideoControl3 (IR extender via coax) en dit werkt, de ontvanger van de Orange decoder zit links vooraan ergens in de buurt van de USB poort.
De IR zendmodule die je aan de binnenkant van de kastdeur kleeft moet wel recht naar die zone gericht worden.

Een ander verhaal is het zonder extender, dan lijkt het alsof de decoder overal ogen heeft.
Het werkt zo goed dat een klein gaatje in een kartonnen doos over de decoder al voldoende is om deze te kunnen bedienen.

 

0 pluimen
Geert2
Aspirant verkenner

Antwoord van Orange zelf dat dit niet werkt op hun decorder. Ik doe het nu met da app werkt OK maar met afstandsbediening is handiger

0 pluimen
Stanne
Aspirant verkenner

Hey, 

Het probleem zit waarschijnlijk bij jouw, Extender, de decoder van Orange zit op 60 megahertz , en jouw Extender gaat waarschijnlijk niet hoger dan 40!!....dus andere Extender en goed nagaan dat ie tot 60 megahertz kan!

Grt Stanne

 

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Geert2  net opnieuw getest met de afstandsbediening volledig afgeschermd, ik kan alleen maar zeggen dat de Orange Decoder perfect werkt met de IR extender.

Je hebt toch zeker de IR zender bij de decoder en de IR ontvanger aan de buitenkant ?

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen