annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internetconnectie op tv box

Topic gestart op: 21-03-24 18h20

Antwoorden: 6 antwoorden

Michaël_V
Gewaardeerd verkenner

Internetconnectie op tv box

OPGELOST

Hallo,

sedert enkele maanden hebben wij problemen op onze tv box met de internetconnectie voor de zenderlijsten. 
De tv box staat ingesteld op onze favoriete zenderlijst maar soms, dagen na elkaar (en soms weken gaat het wel goed), geeft de box aan dat de connectie onstabiel is en de “standaard” zenderlijst ingeschakeld werd. 
We moeten dan handmatig opnieuw onze “favorieten” zenderlijst selecteren. 
Al verschillende dingen geprobeerd waaronder: volledige reset van de tv box, via wifi aansluiten, rechtstreeks via de kabel op de modem. 
Niets lijkt te helpen. 
Onze internetconnectie is, zowel bekabeld als via wifi, nochtans zeer goed en stabiel over gans het huis. 
Ik begin te vermoeden dat dit aan de tv box zelf ligt. 
Nog iemand die hier problemen mee heeft?

Alvast bedankt om mee te denken/zoeken naar een oplossing. 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Michaël_V
Gewaardeerd verkenner

Het probleem is opgelost!

Dit is de oplossing:

De decoder was via een netwerkkabel aangesloten op een Powerline (via stopcontact). 

Blijkbaar gaf deze powerline niet altijd even stabiel het internet door waardoor het signaal soms wegviel. Ik heb de tv box nu via een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met de orange modem en het probleem is opgelost. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Michaël_V
Gewaardeerd verkenner

Hallo,

dit is inderdaad ook de boodschap dat wij te zien krijgen op het scherm. 
wij krijgen dit ook soms continue te zien bij het kijken naar een programma. 
zowel bij wifi als bij verbinding met netwerkkabel krijgen we dit te zien. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kan zijn dat de toevoer via internet wat ups en downs kent.  Best is nog altijd bekabeld verbinden indien mogelijk en niet via wifi.  Indien toch via wifi best de 5 GHz band gebruiken.  Je kunt op de modem een verschillende naam (SSID) aan de 2.4 GHz en de 5 GHz band geven. (doe ik altijd)

Buiten het nieuws/ter zaken/de afspraak/njam kijk ik alleen naar opnames

Opnames worden gestreamd (internet) en rechtstreeks kijken gaat via de coax kabel

Misschien de paar kanalen van de zenders die je meest bekijkt van buiten leren - en niet met favorieten werken.  Is niet direct een oplossing, maar kan met niks anders tevoorschijn komen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen