Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-09-22 14h09
Antwoorden: 9 antwoorden
Sinds onze nieuwe digicorder hebben we veel last van geluid en beeld dat totaal niet klopt. Latency aanpassen in de digibox werkt niet. Ook in de tv niet.
Opnamen bekijken geeft geen vloeiend beeld en geluid is ook niet ge synced. Zeer storend.
Nog mensen met dit probleem?
Onze verbinding was perfect volgens de installateur, evenals onze wifi.
Beste allen, sinds mijn decoder defect ging eind juni kreeg ik ook een TV Box, sindsdien niks dan ellende met synchronisatie beeld en geluid. Technieker al langs geweest en echt alles gedaan wat hij maar kon doen, waarvoor uitermate dank trouwens, echter niks brengt soelaas.
Na enkele telefoons met klantendienst heeft men nu de oplossing gevonden, de fout ligt aan uw surround systeem (Bose). Met decoder was synchronisatie 100% correct, sinds TV Box problemen... Orange houdt vast aan zijn standpunt dat het aan mijn surround ligt, terwijl het met de decoder perfect werkte, enige wijziging is de TV Box...
Door de bal van kamp te verleggen, en niet dieper te willen ingaan op de oorzaak is men mij volledig aan het verliezen als klant. Ik ga morgen eens rondhoren wat andere providers me te bieden hebben, spijtig dat het zo moet lopen, maar als men zijn eigen wijzigingen en vernieuwingen niet inziet als de basis van het probleem hoef ik er ook niet mee verder. Vertrouwen moet van twee kanten komen.
Decoder en surround geen enkel probleem, TV Box en surround wel probleem, aan de neutrale lezer om te besluiten waar de fout zit...
zou eens de hdmi kabel langs beide kanten uittrekken en goed terug insteken @Deven1981
Je kunt ook eens een andere hdmi port op je tv nemen.
Ook eens testen met een andere hdmi kabel (High speed + ethernet) - kosten nieyt veel in de Action
Voor beeld en geluid zal het aan de wifi niet liggen - de tvbox werkt met de hdmi kabel als je geen netflix, vrtnu of zo gebruikt
Andere hdmi poort al geprobeerd.
Kabel, technieker zei dat de nieuwe meegeleverde kabel beter was dan die ik had.
De bix is bij ons ook verbonden met ethernet ipv wifi. Wou even meedelen dat onze wifi/internet thuis in orde zijn.
Ik probeer wel eens met een andere kabel.
Ook krijg ik tijdens het zien van opnames ineens melding van fout tijdens afspelen en dan stopt het ook. Weg opname terugkijken.
Fout 4002
Voorlopig geen vooruitgang dieje nieuwe decoder.
Edit: andere hdmi geen verbetering.
Werk je met een geluidsinstallatie @Deven1981 ?
Dan zou ik deze even afkoppelen en het geluid rechtstreeks op de TV laten spelen
Zie of dat je sync probleem met het geluid verbetert
Indien ja zit het probleem niet direct in de decoder
Indien niet beter zou ik met Orange eens contact opnemen via de chat
Hier volledig naar onder scrollen, dan op het blauw icoon rechts klikken
Welkom op onze chat. We helpen U graag tussen 8u en 21u40.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
3 | |
2 | |
2 | |
1 |