Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-03-22 14h31
Antwoorden: 9 antwoorden
Iemand de nieuwe decoder reeds in gebruik? Is deze zoveel "beter" als de vorige?
Dan kan ik bepalen of het de moeite is om €49 te betalen. Wat ik nog steeds schandalig vind trouwens, aangezien mijn huidige decoder niet geweldig goed werkt.
Is dat in feite niet logisch? Dat men daar nu eindelijk een einde aan maakt aan dat doorspoelen? Het gaat hier immers over meer dan 95% commercieele zenders. En zij hebben die inkomsten van die reclame nodig. Ik heb nog niemand op een voetbal veld al die reclame langs de kant zien weg doen, dit mag dan wel? Weet je wat mij stoort, dat is niet die reclame op dat veld, wel die blote venten die daar stoer willen doen op een een voetbal veld. Zelfs op die nieuwe box 2 generatie is dat nog niet eens doorgevoerd. En normaal zou dit bij Telenet eind vorig jaar aan de orde komen, dus ik denk dat Corona er voor veel tussen zit, en minstens een half jaar verschoven is.
@Anonymous
Je hebt inderdaad je mening bijgedraaid heb ik wel vernomen ja. Maar goed ik merk er weinig van van het doorspelen van reclame want ik neem niks op. Dus het is voor mij geen probleem maar kan me voorstellen dat het voor de meeste niet aangenaam is om op die manier tv te kijken.
Nu voor mij persoonlijk zijn apps op een tv kastje ook niet nodig heb Apple TV thuis dus daar staan apps op. En nu nog terugkijk tv want Proximus als Telenet hebben deze optie , niet allebei helemaal hetzelfde want Proximus is 36 uur en Telenet 7 dagen. Dus die optie mag er zeker nog bijkomen.
Toen ik 4 weken geleden mijn nieuwe decoder kreeg, werd mij ook (nà activiatie) verteld dat reclame doorspoelen niet meer mogelijk was. In realiteit bleek dit niet te kloppen. 80% van de tijd kan ik de reclame nog altijd doorspoelen. Geen idee of dit een bug is, want soms blokkeert hij het wel degelijk.
Maar blijkbaar zijn er dus problemen met de synchronisatie van beeld en geluid bij de nieuwe decoder. Zowel ikzelf als mijn vriendin vinden het zo storend dat er bijna geen TV meer gekeken wordt. Maar aangezien het probleem exact hetzelfde is bij een nieuwe unit, denk ik dat alle nieuwe decoders hier last van hebben.
Ik denk dat ik gewoon ga overstappen naar Orange TV Lite. Wat mis je dan tov de nieuwe decoder? Waarschijnlijk geen 4K en je kan niet terugspoelen in live TV, maar dat zal het wel zowat zijn. Opnames zitten toch in de cloud, ook met de nieuwe decoder.
Ziehier mijn uitgebreide mening over de nieuwe decoder:
https://community.orange.be/t5/Tv/Orange-lanceert-zijn-nieuwe-decoder/m-p/120320/page/10
Och, @TWilho De mijne hapert ook wel eens.
Zo schandalig is het niet, wetende dat je maar 16 EUR/maand betaalt voor TV, decoder inbegrepen
De prijs is inderdaad niet overdreven veel, maar dan nog moet het goed werken.