annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe TV box geen surround geluid

Topic gestart op: 24-01-23 10h26

Antwoorden: 28 antwoorden

kvdw
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe TV box geen surround geluid

Beste,

We hebben sinds vorige maand de nieuwe TV box maar het lijkt erop dat er geen surround komt naar de soundbar bij de TV zenders.

De surround werkt wel op de Smart TV met de Netflix, Youtube apps, zeker met een duidelijke 5.1 test waar dan enkel de achterspeaker geluid geeft.
Het rare is dat de dezelfde 5.1 test op de Youtube app op de TV box wel surround geeft, maar een TV programma of opname niet.

Wilt dit gewoon zeggen dat geen enkele zender, film, serie, programma surround doorgeeft?

De setup is:
TV box -> Soundbar HDMI 1 -> Soundbar HDMI ARC out ->  TV HDMI ARC IN

Ik heb al andere setups geprobeerd, maar ik krijg enkel bij bovenstaande setup beeld van de TV box op de TV.

Graag feedback, ik kom niet verder met andere topics te lezen rond surround sound.

Labels (2)
0 pluimen
28 ANTWOORDEN 28
Herihor
Leidende verkenner

Geen enkele zender (bij mijn weten) die je op de TV decoder kunt ontvangen zendt surround uit, dus zie ik het probleem niet. Ik heb een Sonos systeem (Playbar, twee achterspeakers en een subwoofer) en af en toe simuleert dit systeem via de decoder surround bij een film, maar dat is het dan ook. Wanneer ik Netflix rechtstreeks via de TV afspeel of via de Apple TV dan heb ik volle en vaak indrukwekkende surround, maar dan staat de decoder uit.

0 pluimen
MichaKnokke
Aspirant verkenner

Blijkbaar heeft Yannick V wel surround?!

0 pluimen
MichaKnokke
Aspirant verkenner

Bij mij hetzelfde, ik ben niet gedient voor een downgrade te doen met nieuw bakje van Orange om van proximus naar Orange over te stappen. Hierdoor mijn Herman Kardon instalatie 5.1 niet meer te kunnen benutten voor de tv via het bakje! De instalatteur wist heel goed dat deze installatie deel uitmaakte van het akkoord. Dus bij deze, kunnn jullie mijn installatie afwerken Orange en kabel opsturen en uitleg geven hoe verbinden. Want dit is schandalig, we gaan even rap installeren, half tegoei, wel beeld maar niet de klank. Verkoop dan geen tv diensten, als je het geluid niet kan installeren. Want dat maakt 1 geheel voor de meeste mensen.

0 pluimen
YannickV
Moderator
Moderator

Hey Micha, heb je al contact opgenomen met de klantendienst?
Wij hebben ook een 5.1 installatie maar dan van JBL (wat dan weer een onderdeel is van Harman/Kardon) en we hebben geen enkel probleem met ons geluid.
Vij loopt het als volgt: TV box > HDMI > Soundbar > HDMI > TV.
En alles loopt via dezelfde afstandbediening, over het algemeen. Tenzij er echt settings moeten aangepast worden van de soundbar zoals de input (Bluetooth oa) of het bassniveau.

Leden met de meeste pluimen