annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe TV box geen surround geluid

Topic gestart op: 24-01-23 10h26

Antwoorden: 28 antwoorden

kvdw
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe TV box geen surround geluid

Beste,

We hebben sinds vorige maand de nieuwe TV box maar het lijkt erop dat er geen surround komt naar de soundbar bij de TV zenders.

De surround werkt wel op de Smart TV met de Netflix, Youtube apps, zeker met een duidelijke 5.1 test waar dan enkel de achterspeaker geluid geeft.
Het rare is dat de dezelfde 5.1 test op de Youtube app op de TV box wel surround geeft, maar een TV programma of opname niet.

Wilt dit gewoon zeggen dat geen enkele zender, film, serie, programma surround doorgeeft?

De setup is:
TV box -> Soundbar HDMI 1 -> Soundbar HDMI ARC out ->  TV HDMI ARC IN

Ik heb al andere setups geprobeerd, maar ik krijg enkel bij bovenstaande setup beeld van de TV box op de TV.

Graag feedback, ik kom niet verder met andere topics te lezen rond surround sound.

Labels (2)
0 pluimen
28 ANTWOORDEN 28
MichaKnokke
Aspirant verkenner

Hey Yannick, opgepast mijn boxen werken. De tv sounbar van Herman Kardon.

Maar twee satelliet speakers achteraan en subwoofer niet, inderdaad wat je doorgeeft is ook de opstelling dat ik gebruik en benut.

Maar ik ben er uit, er is gewoon geen 5.1 bij orange nieuwe bakje, bestaat niet. Bij prime, netflix via smart heb ik wel 5.1, veel leuker dus.

0 pluimen
kimbo
Ervaren verkenner

Enige oplossing is HDMI naar de TV en SPDIF (optical) van TV naar de receiver,, ik heb hiermee 5.1.. Dolby Digital Enzo…

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@MichaKnokke , in deze kunnen wij hier op Tribe u helaas niet helpen. Wij zijn hier ook allemaal gewone klanten, dus zonder inzage in klantendossiers.

Je zal u toch moeten behelpen, met de klantendienst. Desnoods via de ombudsman, maar wij kunnen niets voor u betekenen in deze materie.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

safieren
Aspirant verkenner

Is simpel: er zit geen surround op hun nieuwe box!

Wie terug surround wil zal zijn conclusies moeten nemen!

0 pluimen
MichaKnokke
Aspirant verkenner

klopt niet blijkbaar wel

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen