annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe TV box geen surround geluid

Topic gestart op: 24-01-23 10h26

Antwoorden: 28 antwoorden

kvdw
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe TV box geen surround geluid

Beste,

We hebben sinds vorige maand de nieuwe TV box maar het lijkt erop dat er geen surround komt naar de soundbar bij de TV zenders.

De surround werkt wel op de Smart TV met de Netflix, Youtube apps, zeker met een duidelijke 5.1 test waar dan enkel de achterspeaker geluid geeft.
Het rare is dat de dezelfde 5.1 test op de Youtube app op de TV box wel surround geeft, maar een TV programma of opname niet.

Wilt dit gewoon zeggen dat geen enkele zender, film, serie, programma surround doorgeeft?

De setup is:
TV box -> Soundbar HDMI 1 -> Soundbar HDMI ARC out ->  TV HDMI ARC IN

Ik heb al andere setups geprobeerd, maar ik krijg enkel bij bovenstaande setup beeld van de TV box op de TV.

Graag feedback, ik kom niet verder met andere topics te lezen rond surround sound.

Labels (2)
0 pluimen
28 ANTWOORDEN 28
kimbo
Ervaren verkenner

Sinds gisteren ook een nieuwe TV box en het viel me meteen op dat er geen dolby is. Sterker nog.. op de HDMI van de box staat Dolby Digital.
Dus orange zal dit moeten bekijken en updaten…

Met volgende opstelling heb ik het opgelost:

• TV Box aansluiten op HDMI van de tv
  • SPDIF out van TV aansluiten aan Receiver

en voila Dolby geluid voor gewone TV zenders

Nu eerlijk gezegd wil ik deze opzet niet.. weer extra kabels en ik wil alles kunnen bedienen via mijn receiver en ook de OSD ervan kunnen zien.

0 pluimen
kvdw
Gewaardeerd verkenner

Raar, iemand van Orange heeft mij opgebeld om mijn klacht ivm surround sound op te volgen... lezen zij dit forum?

Hoe dan ook gaf deze persoon aan om de SPDIF uitgang op de tv box aan te sluiten aan de optical ingang van de soundbar. Dit zou dan surround sound moeten doorgeven.

Enkel wel een kabel en adapter aanschaffen die SPDIF omzet naar optical..

Ben benieuwd.

0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

SPDIF is mijns inziens optical. Ik heb een Sonos Playbar, die heeft een optische uitgang, ik heb die verbonden met de optische uitgang van de TV en klaar is kees: enkele op de box van Orange heb ik geen surround! Veel geluk

0 pluimen
kvdw
Gewaardeerd verkenner

Voorlopig nog geen kabel gevonden.

Heeft iemand een idee hoe ik de SPDIF uitgang van de TV box moet gebruiken richting mijn soundbar/tv?

De soundbar heeft enkel optisch IN of HDMI.
De TV ook enkel optisch in of HDMI.

TV Box heeft enkel HDMI en SPDIF, maar alle SPDIF kabels die ik vind zijn optische kabels terwijl de SPDIF UIT precies een RCA kabel moet zijn, maar dat is het niet aangezien RCA altijd 2 kabels heeft voor stereo.

Iemand een idee?

0 pluimen
kimbo
Ervaren verkenner

Met volgende opstelling heb ik het opgelost:

• TV Box aansluiten op HDMI van de tv
  • SPDIF out van TV aansluiten aan Receiver

en voila Dolby geluid voor gewone TV zenders

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen