annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ontkoppeling mislukt

Topic gestart op: 23-03-21 15h27

Antwoorden: 3 antwoorden

phil48
Leidende verkenner

Ontkoppeling mislukt

OPGELOST

Heb hier iets vervelend voor. Net een nieuwe smartphone gekocht, via de app smart switch alles van de oude op de nieuwe overgezet (allebei samsungs).

Orange tv app verwijderd in de oude. Wil de "nieuwe" smartphone koppelen, dus vraagt een code. Ik ga naar de orange decoder, menu tv app - maar als ik de oude gsm wil ontkoppelen, dan zegt de decoder "ontkoppelen mislukt" (netwerkprobleem).

Nochtans is de orange decoder met internet verbonden via een ethernet kabel (kan ik zien als ik ga naar instellingen - technisch - ethernet verbinding ok - signaal uitstekend).

Weet iemand hoe ik dit oplos, kan dat eventueel via modeminstellingen of zo ?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
phil48
Leidende verkenner

Intussen opgelost, wat research op internet gedaan.

Wie hetzelfde voorheeft, in de toekomst ?

Modem even uitschakelen, decoder af en weer aan zetten (via knopje achterkant) en dan tada... het ontkoppelen (verwijderen) lukt ineens wel. Ikke blij 😊

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
phil48
Leidende verkenner

Intussen opgelost, wat research op internet gedaan.

Wie hetzelfde voorheeft, in de toekomst ?

Modem even uitschakelen, decoder af en weer aan zetten (via knopje achterkant) en dan tada... het ontkoppelen (verwijderen) lukt ineens wel. Ikke blij 😊

Josette
Wijze
Wijze

@phil48  bedankt voor je antwoord.

Deze is dus opgelost.

Fijne avond nog.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@phil48 Dat is het klassiek probleem : netwerk probleem

Kun je ook hebben in de app als je naar opnames gaat: geen decoder gevonden op het netwerk.

Wat ik denk.  De app gaat over het netwerk (wifi of 4G) naar een Orange server.  Die probeert via je modem en het netwerk contact te maken met je decoder.

Soms kan er niet direct contact gemaakt worden. Wifi of 4G geraakt niet door,  de server is overbelast of de timeout is verstreken.

Oplossing: wat wachten en opnieuw proberen.  Kan na een paar minuten terug gaan of na een paar uur.

Nu, het feit dat je de decoder hebt uitgezet, duurt wel even eer die terug volledig opgestart is, is eigenlijk hetzelfde als wat wachten en opnieuw proberen.  Alleen ben je bezig geweest en denk je dat het uitzetten/aanzetten geholpen heeft.

Heb het in den beginne ook voorgehad (decoder uit/aan, App van de phone en terug erop)

Tot ik op een moment bij geen decoder op het netwerk niet direct tijd had en het later zou bezien.

En wat later ging het terug wel zonder decoder uit/aan en/of app ervan/erop

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen