annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opname conflict (mijn ergernis)

Topic gestart op: 01-01-21 19h48

Antwoorden: 36 antwoorden

Law
Veteraan verkenner

Opname conflict (mijn ergernis)

Ik neem tegenwoordig zoveel op dat ik wel overal wel ergens een opname conflict krijg :(.

 

Is het niet mogelijk om met een software upgrade om de gelijktijdige opnames te verhogen of is dit echt decoder gerelatteerd??

Ik wil zo veel dingen zien waardoor ik vaak op 2 opnames tegelijk zit en een 3de zie en een vierde niet kan programeren.

Ik programmeer nog heel vaak op zenders waar je geen stream platform heeft of toch nog reclame krijg (zoals vtmGO).

 

Labels (3)
0 pluimen
36 ANTWOORDEN 36
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Law en @patrick2 

Misschien nog een kleine toevoeging: 

Vermits alles toch in de cloud staat en een opname eigenlijk gewoon een flag is aan een programma, waarom ben je dan toch nog beperkt? In volume dan wel te verstaan, niet in aantal gelijktijdige "opnames".

Je kan dus bvb maar maximaal voor 600 GB aan flags plaatsen uitgaande van uw decoder. Het heeft dus geen belang over hoeveel programma's dat gaat, het is het totale volume dat gelimiteerd is.

Wel, dat is een commerciële beslissing. En een die wel te begrijpen valt. Het betekent dus in feite dat elke klant voor maximaal 600 GB flags kan plaatsen. Want zo een flag betekent dat dit programma niet verwijderd mag worden. Zonder limieten te stellen zou de gehele cloud wel eens geflagd kunnen worden, bij wijze van spreken. Dat is economisch niet houdbaar.

En hier merken we dus ook nog een verschil tussen de decoder die op de harde schijf opneemt en de decoder die in de cloud "opneemt".

  • De klassieke decoder kan opnemen tot zijn schijf vol is. Dan is het gedaan. Maar: huur of koop een tweede (of derde ..) decoder en je kan opnieuw aan de slag, want die schijf is nog leeg ...
  • De decoder die in de cloud "opneemt" is niet meer beperkt in aantal opnames tegelijk maar dus wel nog steeds gebonden aan een maximaal volume. Het grote verschil is nu dat dit volume in zijn geheel telt voor een klant, ongeacht het aantal decoders dat die heeft. Een tweede decoder aanschaffen geeft dus geen recht op nogmaals 600 GB. En je kan ook geen onderscheid meer maken wat met decoder A is "opgenomen" en wat met decoder B is "opgenomen", hetgeen met de versie met harde schijf uiteraard wel kan.
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  

In tot zo ver was ik wel mee inderdaad dat je eigenlijk je cloud opslag verdeeld over je apparaten. Je hebt decoder A en decoder B met cloud opnames dus de gehele cloud zal gedeeld worden over de twee decoders. Met een harde schijf is het op elk apparaat dat je kan opnemen en hoe meer decoders er staan des te meer opslag je kan hebben. Voor cloud opslag blijft deze gelijk , die decoders met cloud opslag ,eens 600 GB blijft 600 GB en als je dan tien opnames start dan wordt je opslag ook veel minder. Dus de opslag in je cloud wordt kleiner maar op drie decoders met een harde schijf zal je maar één schijf in gebruik nemen en die andere decoders waar je geen opname op start zal zijn capaciteit blijven behouden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Law
Veteraan verkenner

@Cdt24801 @patrick2 

 

Daarom is voor opnames oportuun dat die in de cloud gebeuren in de toekomst.

Mede dat die ook gedeeld worden over verschillende decoders.
Ik huur nu geen 2de decoder anders is het zoek werk waar ik welke opname uitgevoerd heb 😞 niet veel werk zou je zeggen maar het is vele simpeler dat alles gecentrallizeerd staat als je met 2 decoders werkt.

Het is spijtig (nu in dit geval met de huidige decoder hardware) dat je beperkt bent met de tuner (thx voor de uitleg btw @Cdt24801  🙂 ) maar het is dan gewoon een hardware matige wijziging + ander infrastructuur dat Orange nodig heeft om dit alles door te kunnen voeren (als ik het goed begrepen heb hé ) :-).

 

Nu vind ik het wel een beetje fout dat frans delig beligié dan een ander type decoder heeft dan het vlaams gedeelte. Maar dat is dan een andere discutie en niet relevant voor deze toppic.

Toch hoop ik nog dat iemand van Orange op deze topic reageerd over eventuele ontwikkeling van de decoder 2.0 🙂 .

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Law  

je hebt het dan correct begrepen het is ook dat geen wat ik je wilde uitleggen maar @Cdt24801  heeft de beste uitleg er aan gegeven. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Law 

Ik ken de decoder van Orange niet van buiten, maar normaal gezien moet het mogelijk zijn via de instellingen om meerdere decoders met harde schijf gewoon te sharen. 

Dat wil zeggen dat je de andere decoders in uw eigen netwerk de toelating geeft om de opgenomen bestanden te bekijken. Die toestemming kan je in één of in twee richtingen geven. In de settings van uw scherm kan je dan beslissen of je enkel uw eigen opnames, die van de andere decoder of van beide wil zien. Of nog meer met drie decoders, alle combinaties zijn mogelijk.

Eigenlijk  komt het er dan op neer dat die decoders gewoon in het netwerk staan ten dienste van alle andere decoders. Het maakt dan niet uit op welke TV je wil kijken, zolang die maar verbonden is met één van de decoders.

Evenzo voor het bepalen van de opnames. Je wil een programma opnemen, je ziet dat de schijf van de decoder verbonden met uw TV bijna vol is, geen probleem, je selecteert een van de andere decoders in uw netwerk om de opname te maken en klaar is kees. Heb je dus bvb drie decoders in huis kun je, vanaf één en hetzelfde toestel, ook zes opnames tegelijk laten starten.

Eigenlijk is het systeem met de decoders met harde schijf dus nog vrij soepel in gebruik. De enige beperking is dus het aantal simultane opnames, beperkt tot twee per decoder. En natuurlijk de globale opslagcapaciteit van alle decoders samengeteld.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen