annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opnames en herinneringen werken niet

Topic gestart op: 11-08-20 19h24

Antwoorden: 3 antwoorden

Dagoke
Gewaardeerd verkenner

Opnames en herinneringen werken niet

Ik zet in de TV gids elke keer zo ver ik kan een herinnering voor het nieuws, wanneer ik dan thuis ben zou ik moeten een herinnering krijgen en de kans hebben om over te schakelen naar de post waarvoor de herinnering geplaatst is. Terzelfdertijd neem ik ook het nieuwsprogramma op. Omdat timeshift niet mogelijk is bij Orange is dit mijn manier om er zeker van te zijn dat ik het nieuws toch te zien krijg.
De laatste weken loopt er echter vanalles mis met de opnames of met de herinneringen. Soms wordt er niet meer opgenomen en verdijnen de iconen gewoon in de TV gids, soms loopt het volledig mis met de herinneringen en bestaan ze ineens niet meer. Alles wissen en herbeginnen helpt eventjes maar na een dag of 2 loopt het terug volledig mis.
Vandaag (11/08) kreeg ik de herinnering wel te zien, de opname was ook gestart, maar het beeld herinnering is bevroren op het scherm, ik kan geen keuze meer maken of ik wil kijken, opnemen of annuleren. Het scherm is bevroren. De toetsen van de afstandsbediening én van de decoder zelf reageren niet meer. Ik ga de stroom dan ook niet ontkoppelen vermits het toestel (hopelijk) wel opneemt. 
Zijn er nog mensen die problemen hebben hiermee? Wat zou een oplossing zijn? De decoder stroomloos zetten helpt niet want al geprobeerd. Software updates worden ook altijd gedaan.
Wie heeft de oplossing zodat ik zeker ben dat ik het nieuws elke dag kan zien op mijn TV toestel en niet via het internet en dat de software doet waarvoor het gemaakt is?

Labels (3)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@Dagoke  de vraag is waar staat je decoder ? Want als die te warm oploopt kan deze vast lopen en dan heb je ook dus dat de decoder niet reageert. Ik zou wel de decoder eens met de knop aan de achterzijde even uitzetten en erna terug herstarten. Het is misschien jammer van je opname en je moet alles her-instellen maar dan kan je wel zien of het terug werkt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Dagoke
Gewaardeerd verkenner

De decoder staat vrij en heeft voldoende verluchting. Met dit warme weer zou verhitting inderdaad een mogelijkheid zijn, dat is echter niet het geval. Het probleem van "hangen" is nog het minste probleem. Ook heb ik test gedaan (via het menu) waaruit geen problemen bleken en heb ik voor de zekerheid nog eens gekeken, ook via het menu, of er geen software updates waren. Alles leek in orde en ik beschikte over de laatste updates. 
Voor de rest functioneert de decoder perfect normaal. Alleen lukt serieopnames van het nieuws niet, althans de iconen worden bij instelling getoond bij de naam van het programma, maar die verdwijnen weer. Idem met de herinnering voor een programma.
Het bizarre is dat ze soms te zien zijn en soms ook niet. Ik denk dus eerder aan een 'bugje' in de programmering. Enkele maanden geleden lukte het perfect er waren er geen problemen mee. Nu plotseling wel. 
Ik ben dus nooit zeker of het programma wel gaat opgenomen worden én of ik wel een herinnering ga krijgen om over te schakelen naar de bewuste post indien ik op dat moment TV aan het kijken ben.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Dagoke  dan zou ik toch echt het uitzetten met de knop en daarna terug opstarten overwegen en eventueel een fabrieksreset. Maar dat is aan jou zelf de keus daar kan ik niet in beslissen , ik persoonlijk zou het wel doen liever dat het werkt en een opname minder als dat je moet gokken wanneer wel en wanneer niet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen