annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opnames verdwjinen

Topic gestart op: 07-11-19 20h07

Antwoorden: 22 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Opnames verdwjinen

Nog iemand dit probleem? Netwerkverbinding valt steeds weg waardoor we slechts 1 dag vooruit kunnen kijken in de tv gids, opnames niet geregistreerd staan, waardoor opnames dubbel worden opgenomen of gewoonweg niet.

Vele malen gebeld en steeds zelfde. Men leidt me doorheen een synchronisatie waardoor het een dag weer werkt en dan weer niet.

1 medewerker zei me dat ik best de wifi verbinding kies ipv ethernet. Leek me niet logisch maar goed. 

Probleem bleef aanhouden. Tot ze een technieker sturen. Die beweert dat de decoder stuk is en laat een nieuwe achter. Het is opgelost beweert hij. Een dag later weer hetzelfde. 

Ondertussen nog enkele keren gebeld. Telkens weer die synchronisatie. Me nu twee keer echt boos gemaakt. De laatste keer zeggen ze plots dat ik beter de ethernetverbinding gebruik 😳😳😳😠. Nu werkt het al twee dagen. Ik ben benieuwd. 

Maar wat me meest tegensteekt is dat er geen excuses komen. Geen tegemoetkomingen. Ik zou ook niet weten waar ik terecht kan met deze klacht. Bestaat er eigenlijk een klachtenformulier? 

Als je een paar dagen nog niet betaald hebt zitten ze al berichten te sturen om je hieraan te herinneren. 

Ik snap dat iets eens niet werkt of dat er een systeemfout is. Geen probleem. Maar een aanslepend probleem zoals dit (en laat ons hopen dat het eindelijk opgelost is...) dat al meer dan een maand bezig is mag wel eens gecompenseerd worden lijkt me.

Als het probleem blijft duren ga ik in ieder geval terug naar de concurrentie. Ik betaal graag 10 euro meer per maand als het dan ook werkt. 

Labels (1)
22 ANTWOORDEN 22
patrick2
Wijze
Wijze

@Jules257  het gaat in het algemeen over de decoders en niet over een aansluiting. De technieker weet hoe het aangesloten moet zijn maar de decoder zelf wordt warm. Als men deze in kast plaatst zullen ze te warm oplopen dat is een bekend fenomeen van de Orange decoders . Hopelijk gaan er nieuwe decoders komen die beter zijn dan deze generatie. Daarom als beste tip plaats de decoder in een open ruimte , dus op een kast of iets zodat deze voldoende zijn warmte kwijt kan. Doordat de decoder zijn warmte in gesloten omgeving zijn warmte niet goed kwijt kan zal deze kunnen uitvallen wat al meermaals is voorgekomen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh aan iedereen,

Indien je decoder niet correct werkt, bestaan er verschillende manipulaties die je kan uitvoeren om de toestand te verhelpen :

1. Decoder rebooten

2. Decoder heropstarten

3. Je coaxkabel controleren

4. Je aansluitingskabel controleren

5. Controleren of je decoder goed verbonden aan het internet is (sluit je decoder aan je modem via ethernetkabel)

6. Controleren of je internet stabiel is

Neem zeker een kijkje naar onze FAQ pagina, waar je nog andere tips&tricks kan vinden.

Als dit allemaal niet werkt, zal je de technische dienst moeten contacteren. Als je geen antwoord krijg via deze weg, mag je altijd de webcare stamleden contacter via sociale media. 
Ze gaan je dossier analyseren opnieuw doorsturen naar de technische dienst. Je krijgt sowieso een antwoord via dit kanaal.

Totem's zonnegroeten,

Totem

 

0 pluimen
Jules257
Ervaren verkenner

@Totem ; 1 Decoder rebooten, en opnieuw opstarten heeft gewerkt echter na een paar dagen kon ik de orange app met smartphone en iPad niet meer gebruiken om het opnemen te starten en of de geplande opnames te bekijken. Een coax kabel hebben wij niet meer, heeft daar ook niks mee te maken deze wordt alleen voor analoge tv en Fm radio gebruikt ( gaat straks bij iedereen verdwijnen) de kabels werden door de technieker bij plaatsing nagekeken, de decoder is met de ethernetkabel verbonden,  ra ra ra. Waar zit het probleem

waarom werkt iets 2 of 3 dagen wel en dan plots weer niet meer,  ik kan en wil toch niet om de 2 dagen weer gaan resetten zeker. 

Kan er nu niemand een werkende oplossing aanreiken 

 

grts

0 pluimen
koennhz
Ervaren verkenner

Elke dag de recorder terug laten opstarten is de enige manier om hem min of meer werkend te houden / maken. 

Dit kan evt via een tijdklok die de stroom er 's nachts even af haalt of handmatig via het menu. 

We worden met z'n allen tegen onze zin terug gekatapulteerd naar de tijden van Windows Millennium.. 

Groeten, Koen 

0 pluimen
Jules257
Ervaren verkenner

 

Na een stroompanne bij ons in de straat van een paar uur deed ie het weer nadien zoals het hoort , ik kon de app op iPhone en iPad gebruiken en programmeren 

dit heeft gewerkt tot gisteren dus, zonder boe of Bha dan weer niet. Tjonge we gaan er op vooruit. Waarom 5 dagen OK en dan plots weer noppes.  

Niemand weet blijkbaar de juiste oplossing. 

Grts

 

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen