Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-03-22 11h17
Antwoorden: 101 antwoorden
Ugh aan iedereen !
Orange lanceert zijn nieuwe decoder! 😊
Het is gebaseerd op Android TV en heeft verschillende nieuwe functies: integratie van apps zoals Amazon Prime Video en Streamz, Youtube, een ingebouwde Chromecast of een nieuw cloudgebaseerd opnamesysteem.
Wat zal er nieuw zijn?
- De nieuwe set-top box is gebaseerd op Android TV en biedt rechtstreeks toegang tot toepassingen zoals VRT NU, VTM Go en RTL Play. Dit betekent dat u direct toegang heeft tot de inhoud die u wilt 😊
Sommige van deze toepassingen zijn al voorgeïnstalleerd, toegankelijk en worden regelmatig bijgewerkt, zelfs zonder een Google-account!
- De box maakt het mogelijk inhoud in 4K-kwaliteit uit te zenden
- De nieuwe set-top box biedt ook toegang tot veel verschillende apps en games via de Google Play Store.
- Dankzij de Google Assistant-functie kan de set-top box met de stem worden bediend, via een microfoon in de afstandsbediening.
- Wat opnames betreft, is het systeem ook veranderd en slaat het opgenomen programma's op in de cloud, zodat mensen in hetzelfde huishouden er toegang toe hebben vanaf elk apparaat (inclusief pc's en Macs), hetzij op de tv of via de Orange TV Plus-app.
Dankzij een partnerschap met Streamz kunt u 3 maanden lang gratis genieten van de volledige catalogus van deze streamingdienst 😊
En ja, Orange denkt altijd aan je! 😊
Je weet hoeveel Orange investeert in duurzame ontwikkeling. Daarom hebben wij ervoor gezorgd dat de doos en de afstandsbediening milieuvriendelijk zijn, gemaakt van gerecycleerde en/of recycleerbare materialen en energie-efficiënt.
Wat zijn de regels voor een commerciële ruil?
- Via de 5000
- Het kost 49 € + 59 € voor de technicus. Je hebt ook de mogelijkheid om het te installeren in doe-het-zelf 😊
- De prijs van €49 is per bestelling, dus als u een omruiling van meerdere decoders aanvraagt, zal dat 1x€49 zijn, niet per apparaat.
Goed om te weten!
Notélé en Telesambre zullen niet op de nieuwe decoder kunnen worden opgenomen, aangezien zij beperkingen hebben opgelegd voor opnamen in de cloud. Onze teams werken aan een oplossing hiervoor 😊
Totem is blij dit goede nieuws met zijn gemeenschap te hebben gedeeld! 😊
Totem en de geesten waken over zijn stam !
Totem
De prijs-kwaliteitverhouding is goed bij Orange.
In het algemeen ben ik vrij tevreden.
Internet is stabiel, femtocell is gratis en een goede dekking van het mobiel netwerk.
Toch zijn er een aantal ergernissen.
Zo betaal ik evenveel voor zij die de nieuwe tv box hebben. Echter krijg ik minder dienstverlening. Zo kan ik met de app geen opnames bekijken. Dit is enkel voor zij die de tv box of tv lite hebben. Zeer frustrerend aangezien dit een jarenlange verzoek was vooraleer er sprake was van de tv box.
Mijn decoder is inmiddels meer dan 5 jaar oud, inmiddels kan ik elke week een herstart doen wegens een vastloper. En ondanks de updates voelt het menu niet meer zo snel aan.
Voor mij is het dan ook klantonvriendelijk dat ik mijn huidige decoder enkel kan omruilen voor een andere oudere decoder, ik vermoed dat het dan ook geen nieuwe decoders zijn.
Wil ik ruilen naar een tv box dan moet ik €49 betalen. Iets wat ik weiger te doen aangezien ik evenveel betaal als iemand met een tv box.
Een andere frustratie is dat de ontwikkeling van de apps enorm langzaam gaat. Zo is het nog steeds niet mogelijk om de app te installeren op een Android of Google tv. Iets wat al jarenlang mogelijk is bij de concurentie.
@Floepke1 @Jammer hier perfect beeld en super kwaliteit
Dan ben jij 1 van de weinigen @Floepke1
Totnogtoe kon ik de Telenet decoder met een Audio Tulp kabel aan mijn versterker koppelen. Bij Orange is een oranje ingang achteraan de decoder - ik hoop voor geluid, radio klinkt immers beter door mijn geluidboxen - maar daarvoor is blijkbaar een SP DIF kabel vereist. Navraag bij de technische ondersteuning van Orange levert niets op. De geïrriteerde technicus van dienst zei me dat verbinding met versterker niet kon maar had desgevraagd geen idee waarvoor de ene oranje ingang achteraan de decoder dient. Hij plaatste mij on hold om het na te vragen maar na drietal minuten werd de verbinding verbroken. (Sorry Orange, niet meteen een goede start).
Wie kan mij helpen?