annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange lanceert zijn nieuwe decoder !

Topic gestart op: 15-03-22 11h17

Antwoorden: 101 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Orange lanceert zijn nieuwe decoder !

 

Ugh aan iedereen !

Orange lanceert zijn nieuwe decoder! 😊

Het is gebaseerd op Android TV en heeft verschillende nieuwe functies: integratie van apps zoals Amazon Prime Video en Streamz, Youtube, een ingebouwde Chromecast of een nieuw cloudgebaseerd opnamesysteem.

Wat zal er nieuw zijn?

- De nieuwe set-top box is gebaseerd op Android TV en biedt rechtstreeks toegang tot toepassingen zoals VRT NU, VTM Go en RTL Play. Dit betekent dat u direct toegang heeft tot de inhoud die u wilt 😊

Sommige van deze toepassingen zijn al voorgeïnstalleerd, toegankelijk en worden regelmatig bijgewerkt, zelfs zonder een Google-account!

- De box maakt het mogelijk inhoud in 4K-kwaliteit uit te zenden

- De nieuwe set-top box biedt ook toegang tot veel verschillende apps en games via de Google Play Store.

- Dankzij de Google Assistant-functie kan de set-top box met de stem worden bediend, via een microfoon in de afstandsbediening.

- Wat opnames betreft, is het systeem ook veranderd en slaat het opgenomen programma's op in de cloud, zodat mensen in hetzelfde huishouden er toegang toe hebben vanaf elk apparaat (inclusief pc's en Macs), hetzij op de tv of via de Orange TV Plus-app.

Dankzij een partnerschap met Streamz kunt u 3 maanden lang gratis genieten van de volledige catalogus van deze streamingdienst 😊

En ja, Orange denkt altijd aan je! 😊

Je weet hoeveel Orange investeert in duurzame ontwikkeling. Daarom hebben wij ervoor gezorgd dat de doos en de afstandsbediening milieuvriendelijk zijn, gemaakt van gerecycleerde en/of recycleerbare materialen en energie-efficiënt.

Totem_0-1647339414254.png

 

Wat zijn de regels voor een commerciële ruil?

- Via de 5000

- Het kost 49 € + 59 € voor de technicus. Je hebt ook de mogelijkheid om het te installeren in doe-het-zelf 😊

- De prijs van €49 is per bestelling, dus als u een omruiling van meerdere decoders aanvraagt, zal dat 1x€49 zijn, niet per apparaat.

 

Goed om te weten!

Notélé en Telesambre zullen niet op de nieuwe decoder kunnen worden opgenomen, aangezien zij beperkingen hebben opgelegd voor opnamen in de cloud. Onze teams werken aan een oplossing hiervoor 😊

 

Totem is blij dit goede nieuws met zijn gemeenschap te hebben gedeeld! 😊

 

Totem en de geesten waken over zijn stam !

 

Totem

Labels (1)
101 ANTWOORDEN 101
Janique
Ervaren verkenner

Ik ben nog in het bezit van de oude decoder. 

Die is al een paar keer vastgelopen. Verleden week nog al eens. Sedertdien krijg ik de decoder niet meer verbonden met het internet. Niet met ethernet, niet met wifi. Waarschijnlijk iets defect vanbinnen. Eigenlijk mis ik het internet gedeelte niet op de decoder. Ten eerste heb je bij orange geen interactieve gedeelte zoals je bij Telenet hebt om films en series te bekijken. Zou niet direkt kunnen zeggen voor welke andere toepassingen je de decoder geconnecteerd zou moeten hebben want alle tv kijken werkt goed, ook opnames, tv gids ook al is die wat traag in het doorlopen ervan. Misschien enkel dan voor een software update maar dan nog.

Wat de nieuwe decoder betreft lees ik het goed dat je moet betalen om je oude toestel in te wisselen voor het nieuwe model?

Ik zou eigenlijk maar om 1 reden willen overstappen naar de nieuwe decoder en dat is voor de beeldkwaliteit 4K.

Ik werk momenteel met de chromecast 4k dus alles wat deze nieuwe decoder bezit heb ik trouwens al.

De cloudopslag vind ik dan weer een stap terug omdat je opgeslagen content na een tijd verdwijnt omdat die na een tijd door nieuwe programma's worden overschreven . Soms heb je een opgenomen programma die je jaren zou willen bijhouden. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Janique 

Ja, de oude decoder loop wel eens vast

(1) Je moet Orange bellen als je decoder kapot is - je krijgt dan wel de nieuwe niet

(2) Denk dat de oude internet nodig heeft om de TV gids op te halen

(3) de nieuwe heeft ook internet nodig om opnames af te spelen

(4) Een swap voor de nieuwe decoder kost 49 EUR.  Dit is voor de behandeling, opsturen terugsturen, en een externe firma zorgt daarvoor

(5) Het is niet omdat de nieuwe decoder en de chromacast 4k heeft dat je de programma's in 4 k ziet.  Hangt  er vanaf hoe ze uitzenden.  IK zie geen enkele zender die 4k doet, alleen HD ch_list_tlnvl_nl.pdf (orange.be)

Voor 4k moet je bij Netflix of zo zijn

Ik ben tevreden met mijn nieuwe decoder - is wat aanpassen - en als die zou vastlopen ben ik geen opnames kwijt omdat deze in de cloud gebeuren op/door een andere computer ergens

0 pluimen
Floepke1
Ervaren verkenner

Slechte beeldkwaliteit ! Terug gestuurd.

0 pluimen
dolmuisje
Veteraan verkenner

@Floepke1 @Ik zeg niet zoveel, nu ff wel, iedereen heeft zijn mening betref provider, de één is blij met Telenet de andere van Proximus de andere van orange, ieder zijn ding, het enige dat ik kan zeggen is, ik ben van Telenet naar orange gegaan, super bediening steeds berijkbaar  via telefoon soms ff wachten maar het is gratis, en het beste was dat ik meer dan 600€ per jaar minder betaal, en betref tv hier alles perfect, in het begin wat problemen maar die waren snel opgelost, beetje geduld kan wonderen doen.

en tenslotte sommige mensen zijn nooit content, of zagen en klagen bij elke provider, is gewoon mijn mening 🤗

tantenita
Ervaren verkenner

@dolmuisje Ik heb eerst proximus en teklenet geprobeert maar ben niet moeilijk. Bij orange heb ik alles wat ik wil en inderdaad ik bespaar geld.

@Floepke1 Kan die beeldkwaliteit misschien aan uw TV liggen , ik heb namelijk geen problemen daarmee.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen