Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-11-18 10h15
Antwoorden: 38 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hey,
het lukt ons niet om onze telefoon te koppelen met de decoder😠.
heeft er iemand het zelfde probleem?
zie foutmelding in bijlage
mvg
stijn
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ondertussen is het probleem opgelost, maar ik kreeg geen feedback van de helpdesk hoe ze dat deden. Dit is het laatste bericht dat ik van hen kreeg :
Hey Dries,
Dit wordt nog steeds nagevraagd bij de technische dienst daar het nog niet opgelost is.
Dossier xxx is nog in behandeling en wordt nagekeken met de IT van Telenet.
Nee, nog steeds zelfde probleem.
Aangezien jullie allemaal netwerkproblemen rapporteren, moeten we het probleem gaan zoeken in de netwerkverbinding van je decoder.
1. Hoe is je decoder aangesloten? Wifi, utp kabel of powerline?
2. Welk ip adres heeft je decoder in je netwerk? Dit is terug te vinden in het Instellingen menu van de decoder, en aangezien het om een intern ip adres gaat kan het geen kwaad om dat hier met ons te delen.
Ik kijk jullie antwoorden tegemoet.
Hey
Mijn decoder is via wifi verbonden en heeft 192.168.0.4 als ip adres.
Alvast bedankt!
Hello DriesB
Goed begin! Ik neem aan dat :
- het toestel rechtstreeks verbonden is met de WiFi van je orange modem, en niet via een eigen router of access point van jezelf? Spreek me tegen als dat niet zo is
- je ook effectief internet hebt via dat wifi netwerk? Dat kan je testen op je decoder via Menu - Instellingen - Technisch - Netwerk - Controleer internetverbinding.
Modem is (via manuele methode) met de modem verbonden en checks lukken altijd perfect met uitstekende waarden als resultaat :). So far so good 😉