Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-01-19 17h12
Antwoorden: 54 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....
Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo @Tjer
De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.
Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.
@Jerre als men een gewone wifi reset doet of een gewone modem herstart / reset zal dit niet worden aangepast. Als men de modem terug zet in de fabrieksinstellingen , wat ik aangegeven heb in een post om te doen zal het oude wachtwoord terug komen dat wat orange gegeven heeft. Orange kan deze ook op afstand hebben aangepast dus terug gezet nadat Tjer de netwerknaam heeft laten aanpassen.
Nee, het nieuwe ww werd behouden toen de technische dienst de reset deed en ik controleer geregeld de modem en tot enkele dagen geleden was het nog mijn nieuw WW. Dus het moet de afgelopen 2-3 dagen geweest zijn. Ik heb op 3/01 nog eens de modem uitgezet en heropgestart voor de zonnepanelen, maar niet gecontroleerd of WW veranderd was. Met WPS gedaan, werkte eeerst niet, maar na heropstarten wel. De vorige keren veranderde niets. Ik vermoed dat orange ergens iets gedaan heeft.
Dus het is opgelost ?
@Jerre een wifi reset zorgt er ook voor dat alles in de oorspronkelijk staat terug staat.
Maar sorry we zijn weer bezig om nog meer posts te maken en het probleem is niet opgelost en denk zelf ook niet dat we het gaan oplossen. De bedoelingen zijn goed dat meen ik , want ken er maar weinig die dit posten op deze manier en een klantendienst zal ook nooit zover gaan maar beste is nog altijd de post die ik heb gedaan. Laat een technieker komen en het oplossen laat deze ervaren wat Tjer ervaart en dan gaat die zien dat er een nieuwe modem moet komen.
@patrick2 je zei toch eerst dat de wifi reset de wifi instellingen niet reset ?
"... als men een gewone wifi reset doet of een gewone modem herstart / reset zal dit niet worden aangepast. Als men de modem terug zet in de fabrieksinstellingen , wat ik aangegeven heb in een post om te doen zal het oude wachtwoord terug komen..."