Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-01-19 17h12
Antwoorden: 54 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....
Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo @Tjer
De instelling waarover de technieker sprak is geen firewall instelling maar een MAC filter, dit is een lijst met MAC (hardware) adressen van toestellen die op de WiFi mogen verbinden.
Als dit ingeschakeld is kunnnen andere toestellen zelfs niet proberen aan te melden, die worden geweerd.
Maar ook deze instelling wordt bij een wifi factory reset (Jouw wifi -> Opnieuw opstarten -> Herinstelling van de Wifi parameters inschakelen -> Toepassen) ongedaan gemaakt.
Het lijkt erop dat er nooit een wifi factory reset gedaan werd, maar het is goed dat je probleem nu opgelost is.
@Jerre in een modem zijn twee resets opgebouwd . eentje zal zorgen voor een gewone reset dus eigenlijk is dat een herstrat van de modem die we allemaal kennen. Hierbij zal er niks worden aangepast en blijft eigenlijk alles bij het oude zoals het was , klinkt heel stom maar technisch gezien is dit wel zo. Bij een hard reset zal alles worden terug gezet naar de fabrieksinstellingen zo zorgt een gehele wifi reset ook voor dit resultaat dat alles terug gezet wordt naar alles wat Orange toen ingezet heeft. Een stekker uit trekken en terug insteken en die dingen meer zorgt er technisch gewoon voor dat men nieuwe IP adressen terug gaat krijgen en dat de modem nieuwe ip adressen creeert en opnieuw de wifi aanzet eigenlijk om op het internet te komen. Misschien is het probleem wel dat de firewall van de modem de verbindingen tegen houd . Ook een modem heeft een firewall als die aanstaat kan die perfect er voor zorgen dat de toestellen niet op de wifi kunnen . Maar ik ga te technisch moest ik een tool hebben van Orange kan ik hem misschien helpen maar ik kan niet op de modem van op afstand. Kan ook nog zijn dat technisch gezien de wifi na de aanpassing de apparaten gewoon niet meer wil herkennen dat deze geblokkeerd worden. Daarom is het terug zetten naar fabrieksinstellingen altijd zo ontzettend belangrijk. Zou het jammer vinden dat ze bij Tjer komen en die gaan doen wat ik zeg en hup verbonden krijg je het antwoordt van de technieker : wij zijn geweest en uw factuur bedraagt einde deze maand 200 euro want ik moet ook betaald worden .
Ik zal zien wat ze zeggen bij Orange. Vooraleer ik iemand laat komen doe ik nog eens die reset nr factory settings. Als ik nog op de modem geraak.
Deze middag al een telefoontje gekregen van de klantendienst. Ze hebben mijn "geschiedenis" gelezen. Dat, samen met al mijn vorige telefoontjes en hun interventies, heeft ze doen besluiten van direct een technieker te sturen, gratis, want dit is geen normale storing meer. Vermoeden modem defect. Vrijdagnamiddag!