annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstappen van Telenet

Topic gestart op: 29-04-21 13h01

Antwoorden: 4 antwoorden

PeterD1
Gewaardeerd verkenner

Overstappen van Telenet

Hey iedereen!

We zitten te denken om over te stappen naar Orange nadat Telenet de huidige abonnementen niet verhoogd naar de FUP van 3TB terwijl Orange dat zonder veel poespas wel heeft gedaan. Zelfs met de speedboost van 400/40 zouden we nog steeds €11 goedkoper zijn dan Telenet en hebben per simkaart 8 GB ipv 9 GB in totaal.
Voordat we definitief beslissen om over te stappen hadden we nog een paar vragen. We weten dat Orange geen uitgesteld kijken heeft en het ook niet mogelijk is om opnames van de decorder via de app te bekijken. Dat is jammer maar zeker niet onoverkomelijk.
Hoe is de stabiliteit van hun internet tegenwoordig? Is er veel last van uitval?
Sturen ze makkelijk een femto cell op? Want we hebben amper bereik in huis.
Hoe is de beeldkwaliteit van de decorder tov de tv box van Telenet? Heeft de decorder nog veel last van verkeerde of vergeten opnames?
Wordt je snel/goed geholpen bij problemen door de klantendienst?

Bedankt!

Labels (2)
4 ANTWOORDEN 4
Greavil
Gewaardeerd verkenner

Wij denken het omgekeerde te doen, hoe je het ook keert of draait, telenet blijft wat mij betreft de beste verbinding leveren maar is dan weer veel duurder (in mijn geval +25%). 

Hoe is de beeldkwaliteit van de decorder tov de tv box van Telenet? Heeft de decorder nog veel last van verkeerde of vergeten opnames?

dit gebeurde de eerste dag maar eigenlijk omdat de technieker niet had gezegd om een update uit te voeren, daarna geen probleem meer.

de klantendienst is wat mij betreft steeds vriendelijk en behulpzaam geweest.

ik geef toe dat mijn modem op een ongelukkige plaats staat, maar met telenet heb ik nooit een probleem gehad terwijl zowel proximus als orange versterkers nodig hebben om me een goede wifi-verbinding te leveren doorheen het huis en zelfs de LAN-verbinding lijkt me af en toe in de steek te laten, maar ik ben niet technisch genoeg gevormd om uit te zoeken of dit inderdaad met LAN te maken heeft of enkel met mijn soft- en/of hardware.

een probleem met de decoder of beter de kabel van de decoder, vond ik persoonlijk echt een probleem.  8 dagen zonder tv omdat de kabel moet opgestuurd worden via bpost want "de orange winkel is geen stockageruimte meneer",  compensatie voor 6 dagen want het probleem was pas gemeld nadat ik alles geprobeerd had om het zelf op te lossen en daardoor slecht na 2 dagen de klantendienst belde, 3,75€. Nochtans is het een gekend probleem maar zoals de meeste firma's in België liever een gefrustreerde klant die toch blijft, dan het probleem op te lossen en onmiddellijk de juiste kabel te geven.

tot slot nog dit, ondertiteling van BBC, die volgt over verschillende andere kanalen en gaat enkel weg wanneer je terug naar hetzelfde BBC kanaal gaat en dan weer wegzapt. sommigen zouden zeggen dat is toch geen probleem, maar ik vind van wel, een systeem dient te werken zoals het hoort en niet via een vervelende manipulatie die je telkens opnieuw hoeft te doen. 

 

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

Wat de FemToCel betreft:

Mijn ervaring is positief.

  • Aangevraagd via de klantendienst wegens echt slechte dekking thuis.
  • Technische dienst heeft een check van mijn situatie gedaan. Wanneer zij een mogelijkheid vaststellen om iets in de configuratie van hun masten aan te passen zullen ze dat doen. Was in mijn geval niet mogelijk.
  • FTC werd goedgekeurd en opgestuurd.
  • Na enkele jaren probleemloze dienst viel mijn exemplaar in panne na/door een stroomuitval. Gemeld en binnen de twee dagen zat er een nieuwe in de bus, ook weer totaal kosteloos.

Volledig tevreden dus. 😁

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


KoenVDB
Gewaardeerd verkenner

Zelf de omgekeerde beweging gemaakt en terug naar Telenet. Bij Orange dagelijks meerdere keren uitval van internet, technieker vond niks van probleem. Is erg vervelend als je moet thuiswerken en je steeds de verbinding verliest met de server van je werkgever. Bij Telenet nooit enige uitval gehad, ook nu niet, dus aan de kabel zal het niet liggen want het is dezelfde.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@PeterD1 

(1) Hoe is de stabiliteit van hun internet tegenwoordig?

heb er geen klagen over 

(2) Hoe is de beeldkwaliteit van de decorder tov de tv box van Telenet?

Is goed - had vroeger ook telenet, daar viel het ook wel eens uit

(3) Heeft de decorder nog veel last van verkeerde of vergeten opnames?

Ben ik nog niet tegengekomen - of ik moet het niet gemerkt hebben

(4) Word je snel/goed geholpen bij problemen door de klantendienst?

In die 18 maand dat ik bij Orange ben heb ik tweemaal moeten bellen.  Kan daar persooonlijk niks slechts over zeggen.  De eerste werd ik ook teruggebeld.  De tweede keer stond er de dag later om 08:00 een technieker aan de deur ( had in het begin van de namiddag gebeld)

Maar het is zo met alles, he.  Als je pech hebt met het een of het ander is het minder plezant

 

 

 

Leden met de meeste pluimen