Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 27-02-25 09h16
Antwoorden: 4 antwoorden
Hallo
Ik ben onlangs overgeschakeld naar orange.
Regelmatig als we de tv box aanzetten krijgen we paars beeld, na enkele malen heropstarten werkt de tv box weer normaal.
Technieker is reeds langsgeweest en de tv box is vervangen maar het probleem blijft.
Bij het opstarten komt het beeld " welkom to orange" wel gewoon zonder probleem maar nadien wordt het volledig paars.
De tv is nieuw en werkt perfect met alle andere dingen zoals playstation, etc...
Heeft iemand hier enige ervaringen mee?
@Jgms een goedemorgen,
kan je de kabel van je TV niet in een andere aansluiting steken?
Of de TVbox andere instellingen geven.
Je kan hier even gaan lezen als je wil.
https://community.orange.be/t5/Tv/Beeldkwaliteit/m-p/166896#M7439
Helaas komt dit probleem voor bij alle hdmi-poorten.
Is het mogelijk om in de instellingen van de orange tv-box de beeldkwaliteit aan te passen?
Hey @Jgms ,
Het lijkt me inderdaad een resolutie probleem. De TV box staat standaard op "auto" om de ideale resolutie te detecteren van de TV. Soms loopt er hiermee iets mis en krijg je dus een dergelijk beeld.
Druk op het oranje vierkantje van de afstandsbediening van de tvbox, ga dan naar instellingen, android instellingen, apparaatvoorkeuren daarna schermresolutie. Je kan daar manueel de resolutie instellen die het beste beeld geeft bij jouw tv toestel.
Ikzelf had bvb geen problemen met de resolutie maar wel met de optie HDR. Als deze aanstond zag ik paars beeld wanneer ik via Disney+ een film wou zien terwijl andere apps perfect beeld gaven.
Probeer hier wat mee te "spelen" en zie of dit een oplossing biedt.
Succes!
Kijk hier eens staat de hele uitleg.
Succes.