annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paars scherm tv-box

Topic gestart op: 27-02-25 09h16

Antwoorden: 8 antwoorden

Jgms
Gewaardeerd verkenner

Paars scherm tv-box

OPGELOST

Hallo

Ik ben onlangs overgeschakeld naar orange.

Regelmatig als we de tv box aanzetten krijgen we paars beeld, na enkele malen heropstarten werkt de tv box weer normaal.

Technieker is reeds langsgeweest en de tv box is vervangen maar het probleem blijft. 

Bij het opstarten komt het beeld " welkom to orange" wel gewoon zonder probleem maar nadien wordt het volledig paars.

De tv is nieuw en werkt perfect met alle andere dingen zoals playstation, etc...

Heeft iemand hier enige ervaringen mee?

20250222_181559.jpg

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Jgms ,

Het lijkt me inderdaad een resolutie probleem. De TV box staat standaard op "auto" om de ideale resolutie te detecteren van de TV. Soms loopt er hiermee iets mis en krijg je dus een dergelijk beeld.

Druk op het oranje vierkantje van de afstandsbediening van de tvbox, ga dan naar instellingen, android instellingen, apparaatvoorkeuren daarna schermresolutie. Je kan daar manueel de resolutie instellen die het beste beeld geeft bij jouw tv toestel. 
Ikzelf had bvb geen problemen met de resolutie maar wel met de optie HDR. Als deze aanstond zag ik paars beeld wanneer ik via Disney+ een film wou zien terwijl andere apps perfect beeld gaven.

Probeer hier wat mee te "spelen" en zie of dit een oplossing biedt.
Succes!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Josette
Wijze
Wijze

@Jgms 

Kijk hier eens staat de hele uitleg.

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...

Succes.

Josette is ook een klant, maar je mag het antwoord als oplossing markeren als het je heeft geholpen, dank U. Breng eens een bezoekje in de babbelhoek.
Jgms
Gewaardeerd verkenner

Bedankt!

Josette
Wijze
Wijze

@Jgms  goedemorgen,

is het intussen gelukt?

Josette is ook een klant, maar je mag het antwoord als oplossing markeren als het je heeft geholpen, dank U. Breng eens een bezoekje in de babbelhoek.
Jgms
Gewaardeerd verkenner

Na de aanpassing is het paars scherm nog niet terug gekomen, hopelijk blijft dit zo.

 

Bedankt voor de nuttige info!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen