annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pas love-klant en al problemen met decoder

Topic gestart op: 08-01-20 20h18

Antwoorden: 8 antwoorden

Margo1964
Ervaren verkenner

Pas love-klant en al problemen met decoder

OPGELOST

Hallo iedereen,

Vanmiddag is de technieker ons komen aansluiten op internet en tv (hiervoor waren wij klant bij Telenet) en alles ging goed, op 3 kwartiertjes was alles geregeld en werkte alles.

nu waren we daarnet tv aan het kijken en vielen de zenders één voor één uit, zwart beeld... en de melding dat er problemen waren met de coaxkabel. Alles gecontroleerd en niks gevonden, dus maar naar de klantendienst gebeld waar ze me vroegen om even het stopcontact van de decoder uit te trekken...en wonderwel probleem opgelost. Waar wij heel bij mee zijn natuurlijk!

Maar nu vraag ik me af of er nog zoveel problemen met de decoder zijn als ik hier lees van de voorbije jaren, of zijn de meeste problemen hiermee opgelost ondertussen?

Ik zie nl al een “zwarte” toekomst voor ogen 😳

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Margo1964  opzichte vallen de probleem heel erg mee. De posten die ooit gemaakt zijn ja daar gingen veel problemen over met de decoder. Vandaag de dag geeft Orange ook zijn updates dus veel problemen zouden verholpen moeten zijn. Dat er problemen zijn met de coaxkabel is niet altijd specifiek bij Orange of de decoder. Ik ging terug naar Telenet en had een heel slechte kabel blijkbaar want bij Orange werkte dat wel goed. Maar je hoeft het zeker niet 'zwart' te zien hoor want Orange is een goede provider. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
lunaman
Gewaardeerd verkenner

Kort antwoord: ja, er zijn veel problemen met de decoders van Orange.

Het aantal topics hierover en hoe lang deze al teruggaan zegt genoeg. Ik heb al sinds ik klant ben bij Orange problemen met de decoder, dat is zo'n 2,5 jaar. Frequente crashes, mislukte opnames, geen connectie met de app, geen respons op de afstandsbediening enzovoort. Dit is ook gekend bij Orange. Maar het ergste van al is dat het wordt genegeerd en dat klanten zelf meermaals moeten bellen en klagen om een fatsoenlijke oplossing te krijgen. 

Eerste keer ben ik afgescheept met de 'oplossing' doe een reset naar fabrieksinstellingen alsof ik dat niet al geprobeerd had. Dan krijg je telefoon omdat je een negatieve beoordeling geeft op de support, maar met die feedback wordt niets gedaan. 

Dan zou er een software update komen die alles zou verhelpen, wat ook niet gebeurd is.

En nu heb ik een zogezegd 'nieuwe' decoder gekregen, die zelfs volgens de onvriendelijke en nauwelijks Nederlands sprekende installateur nog steeds dezelfde is als in 2016 en dus hetzelfde probleem heeft.

10 dagen heeft de zogezegd nieuwe decoder het uitgehouden zonder crashes.

De Orange community is er zelf achter moeten komen dat decoders beginnend met '31' geen problemen hebben, maar toch stuurt Orange installateurs op pad om de probleem-decoders te installeren.

Over de andere diensten van Orange ben ik overigens zeer tevreden. Spijtig van deze problemen want anders zou ik iedereen deze provider zeker aanbevelen.

Frank76
Leidende verkenner

Geen zorgen maken.


Eerste decoder hier gaf ook wat problemen.
Eén keer gebeld. Ze zijn die onmiddellijk komen omwisselen, de dag erna 's morgens al.


Als alles goed gaat kom je hier natuurlijk niet posten. Enkel als je problemen hebt. Vandaar dat het hier soms lijkt dat er zeer veel problemen zijn.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Frank76  schreef:

... knip ...

Als alles goed gaat kom je hier natuurlijk niet posten. Enkel als je problemen hebt. Vandaar dat het hier soms lijkt dat er zeer veel problemen zijn.


Da's een waarheid gelijk een koe. De overgrote meerderheid van de posts hier is van mensen die met een (of meerdere) probleem zitten en een oplossing zoeken. Nooit leuk om te lezen, maar daarom bestaat deze community, om elkaar te helpen.

Natuurlijk zijn het niet alleen problemen, maar ook mensen die om raad of technische uitleg vragen, en dat is al minder triestig. Maar even belangrijk.

En inderdaad, een derde groep is de mensen waar alles goed verloopt en die nergens een probleem mee hebben. De meeste daarvan (en dat is ongetwijfeld de overgrote meerderheid van de Orange klanten) zul je hier dus nooit tegenkomen ... 😋

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Margo1964
Ervaren verkenner

Gisteren ging alles alleszins perfect, als het goed gaat mag het ook gezegd worden hè 😊. Tot hiertoe blij dat we de overstap gezet hebben.

Leden met de meeste pluimen