annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met synchroniseren geluid en beeld

Topic gestart op: 05-10-20 20h08

Antwoorden: 3 antwoorden

Erwin_BFTS
Gewaardeerd verkenner

Probleem met synchroniseren geluid en beeld

OPGELOST

Ik ben sinds maart 2020 een tevreden Orange gebruiker. Ik ben tevreden over het netwerk, de bandbreedte is zeer hoog, beeldkwaliteit zeer goed, signaalsterkte uitstekend... Tot vandaag geen klachten.

Echter is vanavond de synchronisatie van het geluid met het beeld volledig verstoord. Er zit een delay op van enkele seconden en dat op alle zenders. Nochtans zijn er geen fouten te bespeuren (signaal kwaliteit, foute pakketten, ...). Als ik in het menu HELP dit onderwerp opzoek geeft de decoder aan dat er geen internetverbinding is waardoor de inhoud niet kan worden weergegeven. Echter is er geen probleem met de internetverbinding en als je die controleert in het menu netwerk geeft hij aan dat deze uitstekend is. Uit Google leid ik af dat het probleem veel voorkomt bij digitale tv. Echter vind ik nergens de oorzaak.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Erwin_BFTS  er is niks vervelender dat tv te kijken wat niet synchroon loopt met beeld en geluid. 

Je zegt dat je decoder verbonden is met internet maar op welke manier ? Wifi of vaste kabel.

Moest dat met wifi zijn dat ik aanraden om eens met een vaste kabel te verbinden. Moest je die mogelijkheid niet hebben dan zou ik de decoder eens resetten maar met behoud van opnames. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@Erwin_BFTS  er is niks vervelender dat tv te kijken wat niet synchroon loopt met beeld en geluid. 

Je zegt dat je decoder verbonden is met internet maar op welke manier ? Wifi of vaste kabel.

Moest dat met wifi zijn dat ik aanraden om eens met een vaste kabel te verbinden. Moest je die mogelijkheid niet hebben dan zou ik de decoder eens resetten maar met behoud van opnames. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Erwin_BFTS
Gewaardeerd verkenner

Hallo Patrick, ik heb intussen een reset gedaan via de menu’s achter de home knop van de afstandsbediening.
Dit heeft het probleem opgelost. Wat is eigenlijk de oorzaak van dergelijk probleem?

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Erwin_BFTS  de oorzaak kan veel zijn dat dit gebeurd. De meest logische oorzaak is dat de decoder zijn internet verbinding verloren is en daarna terug herpakt heeft. Dit hoeft voor de kijker niet zichtbaar te zijn maar dan heb je een tijd verschil dat wil zeggen de decoder heeft een tijd verschil tussen beeld en geluid. Door je reset synchroniseer je alles terug en zal beeld en geluid weer correct lopen.

Het kan ook zijn dat mensen een aparte homecinema gebruiken draadloos en dan dit probleem opmerken in dat geval ligt het aan de opstart tussen decoder en de homecinema set. Dan zou je je homecinema set bekabeld moeten verbinden en daarna terug op wifi moeten instellen om het terug opgelost te krijgen. 

Kan ook een tijds probleem in de tv gids zijn dat de tv gids digitaal gezien niet op de juiste tijd loopt met de beelden of dat het niet correct door gegeven wordt. 

Zo kan ik door gaan maar je probleem is opgelost en dat is het belangrijkste. En zoals je merkt is digitale tv meer dan enkel beelden en een tv gids digitaal. En de problemen of oorzaken zijn niet altijd makkelijk te achterhalen of op te lossen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen